Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Colruyt groeit dankzij biologische formules

De Belgische retailer Colruyt heeft een goed jaar achter de rug. De omzet van de groep steeg met 2,4%. Die groei is vooral te danken aan de hogere omzet in de winkelformules Okay, Bio-Planet en Cru. Die drie formules waren samen goed voor 415 miljoen euro omzet, een groei van 11% ten opzichte van het voorgaande jaar

Winkelformule Cru is gebaseerd op het idee van een overdekte markt. Er worden uitsluitend seizoensgroenten en –fruit aangeboden, bij voorkeur van biologische telers. Het brood wordt in de winkel gebakken. Naast dat de formule een supermarkt is, is er ook gelegenheid om de producten ter plekke te consumeren. Bio-Planet is gespecialiseerd in biologische in milieuvriendelijke producten. Daarnaast onderscheidt de keten zich met een breed assortiment verse producten, zowel vlees, kaas als groenten en fruit. In het eerste half jaar van 2016 opende Colruyt vijf supermarkten binnen de formule Okay. Daarnaast opende één Bio-Planet en twee Cru filialen de deuren.

Bron: myfruit

Publicatiedatum: