Wessanen heeft in het tweede kwartaal van 2016 een autonome groei van 8% geboekt (8,6% over het eerste halfjaar). De omzet uit de eigen merken groeide in deze periode met 10,3%. CEO Christophe Barnouin reageert: "We blijven goede vooruitgang boeken in de uitvoering van onze strategie en hebben hiermee een sterke groei en hogere winstgevendheid gerealiseerd. In het eerste half jaar van 2016 bereikten we 9,9% autonome groei van onze eigen merken. De markt ontwikkelt zich nog altijd gunstig, al varieert het niveau hiervan in de verschillende landen."
Hij geeft aan dat Wessanen tevreden is over twee acquisities die in de loop van dit jaar verricht zijn. "Ineobio versterkt met zijn merk Destination onze positie in het Franse natuurvoedingskanaal, met de nadruk op biologisch koffie en thee. En het Britse Mrs Crimble opent een nieuw strategische groeisegment bij ons met zijn sterke positie in glutenvrije tussendoortjes. De integratieplannen liggen op schema. Steeds meer consumenten willen gezonder en duurzamer eten en wij zijn goed gepositioneerd om te kunnen profiteren van deze langetermijntrend", besluit Christophe.
Voor meer informatie: www.wessanen.com

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Nieuwe groothandel wil biologische groenten en fruit voor iedereen beschikbaar maken
- Bionext verzoekt het Kabinet dringend om tot werkbare oplossingen met de boeren te komen
- Deze kilo paprika kost eigenlijk bíjna 5 euro
- "Ik ben een gelukkig man"
- Supermarkten schuiven niet aan in Remkes' stikstofdebat
Top 5 - afgelopen week
- Fotoreportage zomereditie BIOFACH - de Nederlandse exposanten
- "Milieumaatregelen voor landbouw zijn doeltreffend en gaan niet ten koste van voedselproductie"
- Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- Zeewierboerderij en verwerkingsunit Dutch Seaweed Group Skal-gecertificeerd
- Stadsmeisje Annemiek werd biologische boerin
Top 5 - afgelopen maand
- Fotoreportage zomereditie BIOFACH - de Nederlandse exposanten
- "Milieumaatregelen voor landbouw zijn doeltreffend en gaan niet ten koste van voedselproductie"
- Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- In Memoriam: Jaap van Westering
- "Ik wil weleens zien wie ons op dit moment qua kostprijs kan verslaan"
"Goed gepositioneerd om te kunnen profiteren van langetermijntrend"
Wessanen groeit weer sterk
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-08-18 Milo Laureij begonnen als Program Director bij Brave New Food
- 2022-08-16 Haneman Biofruit uit Winssen wordt Hofleverancier
- 2022-08-16 Royal A-ware mag Noordhoek overnemen
- 2022-08-15 In Memoriam: Jaap van Westering
- 2022-08-15 Koppert Cress verliest hoger beroep om gratis bedrijfslunch
- 2022-08-15 Groen Agro Control kondigt directiewissel aan
- 2022-08-12 Groepsfoto blijkt waterbalonnengevecht
- 2022-08-11 Rabobank boekt nettowinst van €1.571 miljoen over eerste halfjaar 2022
- 2022-08-11 475 miljoen euro nettowinst over tweede kwartaal 2022 voor ABN Amro
- 2022-08-10 Zeewierboerderij en verwerkingsunit Dutch Seaweed Group Skal-gecertificeerd
- 2022-08-09 KoRo breidt haar activiteiten in Europa uit
- 2022-08-08 Kivits-Goes Handling neemt twee koelhuizen over van Fresh Pack Logistics
- 2022-07-22 "Een aanrader voor en door ondernemers met duurzame ambities"
- 2022-07-21 Nuts2 gaat samenwerken met fabriek in Guinea-Bissau
- 2022-07-20 Stichting EKO maakt primaire deelsectoren bestuurlijk eindverantwoordelijk
- 2022-07-15 Bezoek jij de meeste feestjes van de sector?
- 2022-07-13 IFOAM - Organics International benoemt interim-uitvoerend directeur
- 2022-07-12 Eclo haalt 4,7 miljoen op om een hightechfabriek van biologische en circulaire paddenstoelensubstraten op te richten
- 2022-07-12 Voorbereidingen nieuwbouw Nenco Food Group in volle gang
- 2022-07-12 Howitec over naar nieuw pand