Bijna 45.000 mensen hebben, ondanks het wisselvallige weer op zaterdag, afgelopen weekend een biologische boerderij bezocht. In heel Nederland deden bijna 140 boeren en tuinders mee, van groente- en fruittelers tot en met varkens- en pluimveehouders. Er waren rondleidingen, boerenmarkten en proeverijen. Tijdens het Lekker naar de Boer-weekend konden consumenten zelf zien en beleven hoe de biologische boer werkt en op welke manier biologische producten worden geproduceerd. Lekker naar de Boer maakt deel uit van de campagne 'Ook ik sta achter biologisch' van Bionext.
Beleving is waar het dit weekend om draaide bij Lekker naar de Boer. Paula Nijman, projectleider: "Kinderen konden zelf fruit plukken, jonge dieren aaien, spelen in de hooiberg en een speurtocht doen in de groentetuin." Voor volwassenen waren er rondleidingen over het erf, proeverijen en workshops. "Veel biologische boeren en tuinders vertelden hun enthousiaste verhalen over het boerenleven en lieten hun producten zien, ruiken, voelen en proeven. Daarnaast konden ze tastbaar maken wat biologische bedrijfsvoering inhoudt en ingaan op vragen van bezoekers."
Een paar foto's van Lekker naar de Boer bij bio-kasteler Rob van Paassen.
Tijdens Lekker naar de Boer kreeg het Europese keurmerk voor biologisch extra aandacht. "Biologisch groeit! En dat is logisch, want het zijn producten die diervriendelijk, milieuvriendelijk, zonder kunstmatige toevoegingen en gentechvrij zijn. Het officiële keurmerk voor biologische voeding geeft aan dat het product voldoet aan Europese normen, die streng gecontroleerd worden", aldus Paula. "Tijdens het Lekker naar de Boer-weekend konden de bezoekers met eigen ogen zien dat de hele keten achter een product (van boer tot bord) echt biologisch is. Zo weet je dus zeker dat ook jij met een goed gevoel achter biologisch kan staan!"
Voor meer informatie: www.lekkernaardeboer.nl
Abonneren
Vacatures
Biologische boerderijen trekken circa 45.000 bezoekers
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-29 Odin bestaat 40 jaar
- 2023-09-28 Spaans- en Engelstalig Primeur-beursmagazine Fruit Attraction nu online te lezen
- 2023-09-28 Leerlingen vrije school logeren tijdens kennismakingsdagen op De Zonnehorst
- 2023-09-26 Motivatieprijs van Holland Pharma voor TerraSana
- 2023-09-22 Rigoni di Asiago neemt meerderheidsbelang in Ambrosiae
- 2023-09-22 Bram Moeskops treedt aan als directeur van FiBL Europa
- 2023-09-21 Pit&Pit breidt uit naar Duitsland
- 2023-09-19 Tuin de Es krijgt het Groene Lintje
- 2023-09-19 Zonnecarport met dubbelfunctie op Landgoed de Olmenhorst
- 2023-09-18 Bioboerderij 't Schop viert Eeuwfeest met honderden bezoekers
- 2023-09-15 Organic Flavour Company neemt Teamasters over
- 2023-09-12 Uit de oude doos: Volkert Engelsman van Eosta
- 2023-09-11 Nieuw veiligheidsplan na brand in Grasdrogerij Hartog in Lambertschaag
- 2023-09-11 Swinkels Family Brewers uitgeroepen tot 'Sustainable brewery of the year'
- 2023-09-11 "Kwaliteit is absoluut niet zwart-wit"
- 2023-09-11 Biokaas Kinderdijk in Alblasserdam gaat door na faillissement
- 2023-09-06 Duurzame Sealife - Onderwater Wereld speelgoedset verkozen tot Speelgoed van het Jaar
- 2023-09-06 Ook Italiaans bedrijf finalist in categorie "Beste bio-teler"
- 2023-09-05 ABZ De Samenwerking en Klein Hekkelder samen verder
- 2023-09-05 Grasdrogerij Hartog wederom getroffen door brand