Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Campagne Spaanse biologische Neleman wijn

Op 12 april 2016 zijn 2 commercials van Neleman - een Nederlands biologisch wijnmerk, geproduceerd in Spanje - gelanceerd, in samenwerking met het Amsterdamse productiehuis Smarthouse Films. Het concept van de campagne komt uit de koker van regisseur Maurice Heesen.

De wijn & wijnmaker

Neleman wijn, biologisch en vegan friendly, wordt in Spanje door Derrick Neleman zelf gemaakt, samen met Spaanse vrienden. Derrick is de oprichter van (online) wijnwinkel By the Grape (Beste Wijnwinkel 2014) en won eerder de Wijn Marketing Award (2010). Onlangs werd Neleman.org genomineerd voor Beste Startende Webwinkel 2016. Neleman wijn is verkrijgbaar in Nederland bij 25 verkooppunten (naast webwinkel Neleman.org) en wordt inmiddels ook naar 6 landen geƫxporteerd.

Uitgangspunt

Het temperamentvolle karakter van zowel de wijn als de Spaanse bevolking is het uitgangspunt van de campagne. Derrick: "Temperamentvolle Spaanse biologische wijn met een vleugje Nederlandse nuchterheid. Biologisch & vegan friendly."

De campagne

De campagne bestaat uit twee films van 45 seconden. Beide zijn in het Spaans en beginnen met zeer dramatische situaties die lijken te escaleren, maar het temperamentvolle karakter van Neleman wijn relativeert. Men wordt volledig overgenomen door de bijzondere smaak en stapt direct uit het zelf gecreƫerde drama.



De wijn

Neleman wijn wordt gemaakt in Valencia met veelal lokale druiven als bobal, verdil en marselan. Je koopt de wijn rechtstreeks van het wijnhuis. Een bijzonder assortiment dat je niet vindt in de supermarkt. Altijd biologisch, altijd vegan friendly (behalve de Cava) en altijd eerlijk geprijsd.

De regisseur

Het concept is bedacht, uitgewerkt en geregisseerd door Smarthouse regisseur Maurice Heesen. Eerder regisseerde en fotografeerde hij een campagne voor Het Maurits Huis - het echte meisje met de parel. Deze campagne won een Lamp bij de ADCN in 2015. Met deze actors driven films voegt Heesen een nieuw aspect aan zijn portfolio toe. Smarthouse Films is een Amsterdamse productiemaatschappij van commercials, documentaires en speelfilms. Met speelfilm als achtergrond richt Smarthouse zich op het produceren van storydriven commercials. Think Smart. Create Film.

Voor meer informatie: www.neleman.org
Publicatiedatum: