Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe uitstraling voor TerraSana's Japanlijn

De veelzijdigheid van de Japanse keuken staat steeds meer in de belangstelling. De unieke Japanse ingrediënten, écht authentieke productiewijzen en licht verteerbare maaltijden zijn populair en trekken de aandacht van de consument. Om goed aan te sluiten op deze trend besloot TerraSana zijn uitgebreide assortiment van 225 Japanse producten eens onder de loep te nemen. Daaropvolgend besloot TerraSana om het deel van het Japan-assortiment dat volledig aansluit bij bovengenoemde trend een compleet passende uitstraling te geven. Een fantastische klus met een prachtig resultaat.


De moderne Japanse keuken

TerraSana heeft de juiste Japanse ingrediënten en producten van de beste kwaliteit al in huis. Uit het totale Japanaanbod heeft TerraSana 90 producten gekozen die goed in de 'moderne Japanse keuken' passen. Deze producten krijgen de nieuwe uitstraling. Negentig Japanse specialiteiten met ieder een bijzonder authentieke kwaliteit. Het is een prachtige lijn die zeker een apart schap verdient in de 'wereldkeukensectie' van de natuurvoedingswinkel.



De overige 135 producten blijven gewoon in het assortiment en behouden de oorspronkelijke verpakking. Dit zijn veelal specifiek macrobiotische (en deels niet biologische) producten waar een gericht publiek voor is, maar meer onder functionele voeding vallen.

Overzichtelijke onderverdeling

De nieuwe lijn van 90 producten is voor de consument handig ingedeeld in 4 categorieën naar gebruik:
  1. Kookingrediënten zoals noodles, bindmiddelen, zeewieren en sushirijst (hiervan zijn ruim 10 producten al vernieuwd.)
  2. Smaakmakers zoals tamari, shoyu, miso, rijstazijn, mirin en umepasta (Deze zijn bijna allemaal vernieuwd!)
  3. 'Zen'-producten zoals Japanse thee, sake en crackers (Producten zijn in ontwikkeling of de verpakkingen zijn in druk.)
  4. Non-Food producten zoals Japanse messen, vijzels en groenteborstels (Aan de verpakkingen wordt gewerkt.)
Iedere categorie krijgt zijn eigen passende uitstraling die samen weer een harmonisch geheel vormen.



De realisatie

Op dit moment zijn 30 verpakkingen compleet vernieuwd. Ongeveer 20 verpakkingen zijn in druk. Aan de overige verpakkingen wordt hard gewerkt. Enkele producten worden nog ontwikkeld. Naar schatting worden medio februari alle 90 producten met nieuwe verpakking uitgeleverd. Omdat we veel met kleine authentieke Japanse producenten werken is het onmogelijk om de gehele lijn in één keer gereed te hebben: de levertijd van gereed product is vaak al zo'n 10 weken.

De mooiste Japanse kwaliteit

Over de Japanse producten valt enorm veel te vertellen. De bijzondere authentieke Japanse productiemethodes die veelal van generatie op generatie zijn doorgegeven en met ongelooflijk veel handwerk tot stand komen, zijn in onze westerse productiemaatschappij niet meer voor te stellen. Bij de Japanse producenten van TerraSana gebeurt het nog écht zo en dat maakt deze producten extra bijzonder.
Zo gaan de shoyu en tamari fermenatieprocessen door van minimaal een jaar, allemaal volgens de 'wetten' van de Japanse producenten, die al generatieslang sojasauzen brouwen. Meer weten over de productiemethoden en ingrediënten? Klik hier.


Roeren in de Shoyu.

Hier leest u meer over de bijzondere umevrucht. Een nog niet zo bekende Japanse vrucht, waar heerlijke zoutige en tegelijkertijd zurige umepasta van wordt gemaakt.

Hier leest u meer over de herkomst van TerraSana's Japanse zeewieren en wat deze producten onvergelijkbaar maakt met de Europese varianten.



Wat kunt u nog verwachten?

Op dit moment is TerraSana hard aan het werk om de moderne Japanse lijn te vervolmaken. In de komende maanden kunt u meer en meer producten in de nieuwe uitstraling verwachten. En natuurlijk is er nog veel meer te vertellen over de unieke Japanse producten. Dat zal TerraSana ook blijven doen. Ook nieuwsgierig geworden? Ga naar www.terrasana.nl/japan voor meer informatie.
Publicatiedatum: