Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Chocolate Company sinds september Skal-gecertificeerd

"Hotchocspoon blijft onze trots en lieveling"

Sinds september heeft de Chocolate Company in Kerkrade een Skal-certificaat. Er werken chocolate designers bij het bedrijf, die de kunst verstaan van het 'koken met chocola'. Dat maakt nieuwsgierig... Skal publiceerde onder het mom van 'even voorstellen' een artikel over de Chocolate Company op de eigen website www.skal.nl.

Mirjam Schroeder: "Wij maken ambachtelijke, goede producten met zo min mogelijk additieven. Onze Toussaint is van origine chefkok... dus daar komt het vandaan." Geen bonbons met een fruitsmaakje dus, maar met echt fruit. Of echte noten.

Tien jaar geleden begon de chef, die als passende bijnaam 'Sjakie' heeft, met een zoektocht naar de lekkerste warme chocolademelk. Mirjam: "Die bleek onvindbaar en daarom ging hij zelf aan de slag. Eke dag ontwikkelde hij een andere smaak. Daarna moesten de hotpots gepoetst worden en dat was veel werk. Toen bedacht hij de Hotchocspoon: een lekkere brok chocolade aan een lepel die je door de warme melk roert. Zalig!"



De Hotchocspoon viel bij een groeiend aantal mensen in de smaak en zo is Chocolate Company ontstaan. Eerst was er één winkel in Maastricht en nu gaan de producten de hele wereld over. Mirjam: "Om aan ieders wens te kunnen blijven voldoen, bouwden we in 2009 in Kerkrade ons nieuwe chocolade-atelier. De Hotchocspoon blijft onze trots en lieveling en die is er nu ook biologisch verkrijgbaar, net als de chocbar. In puur en melk."

Waarom biologisch? "Respect voor de natuur, het milieu en dieren wordt steeds belangrijker voor de (Nederlandse) consument en Chocolate Company wil hier haar steentje aan bijdragen door biologische chocolade aan haar assortiment toe te voegen. Vanuit onze eigen CHCO cafés komt ook steeds meer vraag naar biologische producten."



Hoe zijn de eerste ervaringen met Skal? "Zeer goed. Duidelijke communicatie en een prettige samenwerking." En met de klanten in de biologische sector? "Die zijn zeer tevreden en willen graag nog meer biologische producten zien!"

Bron: Skal
Publicatiedatum: