
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- In memoriam Harmen Peters
- René Groenen en Gineke de Graaf nemen afscheid van biologisch-dynamische boerderij De Beersche Hoeve
- Fotoreportage: Bio-producenten op PLMA 2023
- "Diversiteit is altijd beter dan een monocultuur"
- Meer natuur, beter voor dierenwelzijn: maar boer Gerjo Koskamp kan het niet alleen
Top 5 - afgelopen maand
Chocolate Company sinds september Skal-gecertificeerd
"Hotchocspoon blijft onze trots en lieveling"
Mirjam Schroeder: "Wij maken ambachtelijke, goede producten met zo min mogelijk additieven. Onze Toussaint is van origine chefkok... dus daar komt het vandaan." Geen bonbons met een fruitsmaakje dus, maar met echt fruit. Of echte noten.
Tien jaar geleden begon de chef, die als passende bijnaam 'Sjakie' heeft, met een zoektocht naar de lekkerste warme chocolademelk. Mirjam: "Die bleek onvindbaar en daarom ging hij zelf aan de slag. Eke dag ontwikkelde hij een andere smaak. Daarna moesten de hotpots gepoetst worden en dat was veel werk. Toen bedacht hij de Hotchocspoon: een lekkere brok chocolade aan een lepel die je door de warme melk roert. Zalig!"
De Hotchocspoon viel bij een groeiend aantal mensen in de smaak en zo is Chocolate Company ontstaan. Eerst was er één winkel in Maastricht en nu gaan de producten de hele wereld over. Mirjam: "Om aan ieders wens te kunnen blijven voldoen, bouwden we in 2009 in Kerkrade ons nieuwe chocolade-atelier. De Hotchocspoon blijft onze trots en lieveling en die is er nu ook biologisch verkrijgbaar, net als de chocbar. In puur en melk."
Waarom biologisch? "Respect voor de natuur, het milieu en dieren wordt steeds belangrijker voor de (Nederlandse) consument en Chocolate Company wil hier haar steentje aan bijdragen door biologische chocolade aan haar assortiment toe te voegen. Vanuit onze eigen CHCO cafés komt ook steeds meer vraag naar biologische producten."
Hoe zijn de eerste ervaringen met Skal? "Zeer goed. Duidelijke communicatie en een prettige samenwerking." En met de klanten in de biologische sector? "Die zijn zeer tevreden en willen graag nog meer biologische producten zien!"
Bron: Skal
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-30 Waitrose lanceert eerste eigen merk Fairtrade biologische kokosolie in het Verenigd Koninkrijk
- 2023-05-26 Amandelpasta en gemengde notenpasta in grote 'jubileumpotten'
- 2023-05-24 Brits chocolademerk maakt comeback op de Europese markt
- 2023-05-19 Biologische teelt in crisis, maar consumptie richt zich wel op milieuvriendelijke alternatieven
- 2023-05-09 Demeter-honing maakt rentree op Nederlandse markt
- 2023-05-09 EU en Tradin Organic stimuleren regeneratieve biologische cacaoproductie in Sierra Leone
- 2023-05-04 Nieuwe biologische soepen in wereldse smaken
- 2023-04-20 Zeilschip de Tres Hombres levert 12 ton biologische Trinitario cacaobonen af in Amsterdam
- 2023-04-13 Alnatura nieuw in de Nederlandse winkelschappen
- 2023-04-05 Paastrends: Halve eitjes en paaseitabletten
- 2023-03-31 Nieuw: hagelslag voor in het zelftapsysteem
- 2023-03-29 Fairtrade bio-chocolademerk in nieuw jasje en nu ook Praliné blocs
- 2023-03-24 "Ik kijk nu volledig anders tegen een zak sesamzaad aan"
- 2023-03-23 "Het verhaal van onze familie is verweven met deze pastafabriek"
- 2023-03-22 Nieuwe Less Sugar chocoladepasta's nu verkrijgbaar
- 2023-03-20 "Eigenlijk draait meesterschap om passie en liefde voor het product en hoe dat tot stand komt"
- 2023-03-16 "De nieuwe bananenbroodmixen passen heel goed bij de doelgroep"
- 2023-03-15 Nieuwe linzenmiso en Mikawa mirin
- 2023-03-09 "We gaan nog opvallender vermelden dat we geen suiker- en zoetstoffen toevoegen"
- 2023-03-01 Waarom scoren biologische producten vaak slecht in producttesten?