
Het nieuwe pand van Florentin.
In het nieuwe pand zat voorheen een bakkerij. "Daardoor hebben we hier de beschikking over veel vriezers en koelcellen. Dat is echt ideaal. Ook hebben we volop parkeergelegenheid voor de deur. En logistiek gezien is dit echt een paradijsje vergeleken met ons oude pand aan de Rendementsweg", aldus Monique van der Meer-Ruhe.

Eén van de koelruimtes.
Geen ovaalverpakkingen meer
Er is meer nieuws te melden: Vanaf 15 juni aanstaande zitten de Florentin-producten namelijk niet langer in een ovaal bakje. Alle producten die nu in ovaalverpakking geleverd worden, zullen voortaan in een ronde verpakking in het schap terug te vinden zijn. Monique licht toe: "De ovale bakjes waren altijd wat lastiger te presenteren in het schap en bleven niet altijd mooi recht staan. Sommige producten van ons zaten al in ronde bakjes en om de eenduidige uitstraling in het schap te verbeteren is er nu gekozen voor een uniforme, ronde verpakking voor al onze Florentin-producten. Daarnaast bracht dit qua efficiëntie in de productie ook een voordeel, dus dat zijn meteen twee vliegen in één klap." Alle producten blijven qua inhoud en prijs hetzelfde, behalve de Aubergine Salade. Die gaat van 200 gram inhoud naar 170 gram en de prijs zal proportioneel aangepast worden.
Twee van de Hummus naturel en de Hummus Wasabi in de nieuwe ronde verpakkingen.
Er is een lang traject aan deze introductie voorafgegaan. "Zo hebben we voor alle betreffende producten kartonnen sleeves gemaakt, en aangezien we ongeveer 7 talencombinaties voeren is dat een hele puzzel. De nieuwe verpakkingen komen in een andere omdoos te zitten, waardoor ook de palletbelading is veranderd", aldus Monique.

Het laden en lossen gebeurt hier.
Export
Sabine vertelt dat Florentin nog altijd veel exporteert. "Ruim 60% van onze producten gaat de grens over. Er is veel vraag vanuit Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, ook groeit de interesse vanuit Polen." De Hummus producten blijven volgens haar het meest populair. "Naast onze hardloper, de klassieke originele Hummus, hebben we ook een aantal verrassende en unieke varianten zoals de Hummus met Koriander & citroen en de Hummus Wasabi. Ook onze auberginesalade blijft heel uniek."
De auberginesalade in de ronde verpakking. Het enige product met een andere inhoud na de verpakkingswijziging.
Productontwikkeling blijft belangrijk. Monique vertelt: "De meest recente producten, waaronder de Dip-It, doen het goed. De Party Pita, met 10 kleine pitabroodjes in één verpakking, is bijvoorbeeld ook heel leuk om tijdens feestjes op tafel te presenteren. Dit combineert mooi met onze salades en salsa. We willen hiermee een ander moment creëren om van Florentin-producten te genieten". "Wij organiseren ook vaak 'tastings' op de winkelvloer en die worden altijd erg goed ontvangen. Want uiteindelijk is het toch zo: Florentin proeven is Florentin kopen", besluit Sabine.

Monique en Sabine in de kraam van Florentin op de Lentemarkt van De Groene Passage (zaterdag 6 juni).
Voor meer informatie:
Sabine Ribbers en Monique van der Meer-Ruhe
Florentin
Energieweg 132
3641 RT Mijdrecht
0297 255096
www.florentin-bio.com