De lancering van Fairtrasa China past in de globale expansie van de Fairtrasa Groep. Fairtrasa is een maatschappelijk verantwoordelijke onderneming met als missie om kleine telers te supporten en zodoende voor deze telers, die in armoede leven, een waardig bestaan te realiseren. Naast het verkoopkantoor in China heeft Fairtrasa verkoopkantoren in de Verenigde Staten, Engeland, Duitsland en Nederland.
"Aanwezigheid in China is zeer belangrijk met het kijk op onze globale strategie", zegt de oprichter en CEO van de Fairtrasa Groep, Patrick Struebi. "Het breidt onze markt uit, geeft er diversiteit aan en is een enorme toegevoegde waarde voor de kleinschalige telers die wij vertegenwoordigen. Het helpt ons in de groei als maatschappelijk verantwoorde onderneming. Fairtrasa China is een van de eerste bedrijven in zijn soort in China en speelt daarmee in op de groeiende Chinese markt voor biologisch geteelde producten."
Sophia Cai, Country Manager van Fairtrasa China, op bezoek bij één van de bananenplantages in Peru.
"China is een markt voor de toekomst voor veilig, gezond en biologisch fruit en wij positioneren ons nu al om mee te profiteren van de explosieve groei zodra die zich voordoet. Net zoals Fairtrasa een pionier was in Latijns Amerika, willen we dat ook zijn in China en de rest van Azië."
Sophia Cai, die hoofdinkoper en Global Sourcing Manager was voor Tesco in Azië is er zeker van dat het merk Fairtrasa een goede uitstraling heeft voor de Chinese consument.
"Voedselveiligheid staat op nummer 1 bij de Chinese consument vanwege de recente voedselschandalen in de afgelopen periode. Ik ben van mening dat Fairtrasa, een toonaangevende leverancier van biologisch geteeld fruit, zekerheid kan bieden betreffende een veilig product."
Over de Fairtrasa Groep
Fairtrasa is een globale maatschappelijk verantwoorde onderneming met als doel kleinschalige telers uit de armoede te halen door het aanbieden van hulp in de vorm van begeleiding en training in teelt- en 'post harvest'-technieken alsmede hulp in logistiek. Uiteindelijk doel is dat deze telers zelfstandig kunnen exporteren.Na de start in 2005, is Fairtrasa de afgelopen 10 jaar gegroeid tot een groep van 15 bedrijven in 12 landen. De aanvoerlanden bevinden zich vooral in Latijns-Amerika. Fairtrasa vertegenwoordigd meer dan 6.500 kleinschalige telers en is daarmee de grootste exporteur van biologisch en Fairtrade gecertificeerd fruit vanuit Latijns-Amerika.
Voor meer informatie: www.fairtrasa.com