Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Gulpener voorloper op het gebied van duurzaamheid"

Gulpener wint Albert Heijn Partnership Award in de categorie 'duurzaamheid'

Albert Heijn, die met zo'n 850 winkels de grootste supermarktketen van Nederland is, heeft dinsdag 9 oktober op haar leveranciersdag in Zaandam de Partnership Award op het gebied van duurzaamheid uitgereikt aan de Gulpener Bierbrouwerij. Deze award bevestigt de rol van Gulpener als duurzaamste merk in het uitgebreide productportfolio van de Zaandamse kruidenier.

Het juryrapport roemt Gulpener om het feit dat het de eerste brouwerij is met Milieukeur voor al haar bieren. Daarnaast wordt voor het brouwen alleen gebruik gemaakt van grondstoffen uit de directe omgeving van de brouwerij, waardoor alle bieren gecertificeerd zijn als 'erkend streekproduct'. "Het gebruik van lokale, duurzaam geteelde grondstoffen zorgt ervoor dat de bodem veel minder wordt belast en zorgt voor veel minder transport van grondstoffen. Bovendien biedt het de Limburgse boeren een zekere afzetmarkt", aldus het juryrapport.

Daarnaast loopt Gulpener voor in duurzaam ondernemen en heeft tevens recentelijk onder andere de Gulpener Biologisch Ur-Pilsener en Ur-Amber geïntroduceerd: 100% natuurlijke bieren. Deze bieren worden geheel gebrouwen van biologische grondstoffen en CO2-uitstoot wordt gecompenseerd door de aanplant van een eigen bos op een steenworp afstand van de brouwerij, midden in het Zuid-Limburgse Heuvelland.



Gulpener-directeur John Halmans: "We hebben al veel erkenning op het gebied van duurzaamheid gekregen. Het is een mooie ontwikkeling dat 's lands grootste kruidenier zich nu ook zo duidelijk uitspreekt over Gulpener als het meest duurzame merk in haar ruime productaanbod. Voor ons is dit een grote stimulans om op de gekozen weg door te gaan en het duurzame gedachtegoed verder te blijven ontwikkelen. Daarbij zullen we nieuwe maatstaven formuleren, zeker op het gebied van 'maatschappelijke duurzaamheid', zoals we dat in onze brouwerij noemen."

De Gulpener Bierbrouwerij bestaat al sinds 1825 en is nog steeds een familiebedrijf. Vanaf 2015 zal de vijfde generatie Rutten er de scepter zwaaien, waarmee de onafhankelijke toekomst van de brouwerij gewaarborgd is.
Publicatiedatum: