Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Leonard Freeke: "Bezig met reorganisatie, ziet er vooralsnog goed uit"

Oggu failliet na interne machtsstrijd

Tholen - De Organic Beverages Group BV, de holdingmaatschappij van het Amsterdamse bio-frisdrankmerk Oggu, is sinds 17 juli failliet verklaard. Oprichter Leonard Freeke geeft aan dat het Oggu-team bezig is met een reorganisatie. "Vooralsnog ziet het er goed uit. Het was gewoon niet mogelijk om met de huidige aandeelhouders verder te gaan. Er waren radicaal verschillende visies binnen de onderneming."
 
Het is nu wachten op de bevindingen van de curator. Duidelijk is dat hij het faillissement betreurt. "Iedereen vindt het triest, het is ook echt onnodig." Het Oggu-team is momenteel dus druk met de reorganisatie. Leonard doelt daarmee op de mensen die van begin af aan bij de oprichting van het frisdrankmerk betrokken zijn geweest.


Leonard met een deel van de voorraad

Zelf is hij eind 2011 de leiding over zijn bedrijf kwijtgeraakt. "Aanleiding hiervoor was een meningsverschil over de keuze van de afzetmarkt. Freeke wilde net als de helft van de aandeelhouders de Amerikaanse markt op, de anderen waren het daar niet mee eens. Commissaris David Jan de Zeeuw nam de dagelijkse leiding vervolgens op zich en ik moest met lede ogen aanzien hoe het sindsdien bergafwaarts ging. De strategie van De Zeeuw en de zijnen heeft niet de beloofde resultaten opgeleverd."
 


Leonard is nog altijd overtuigd van het potentieel van duurzame en biologische frisdranken, daarom stond hij ook volledig achter het idee de Amerikaanse markt op te gaan. "Sinds de introductie in april 2011 is in ieder geval gebleken dat er zeker markt voor deze frisdranken is, er is heel positief op onze frisdrank gereageerd in verschillende landen. Dat is ook de hoofdreden voor ons om verder te gaan."
 
Voor meer informatie: Leonard Freeke, leonard@freeke.com