
Vooral bij Coop, Plus en Jumbo zijn veel van deze producten verkrijgbaar. Salesmanager Arie Ermstrang geeft aan dat daarnaast ook Spar het bovengemiddeld goed doet in bio. "Ook de overname van Super de Boer door Jumbo was een positieve ontwikkeling. Deze winkels nemen nu als Jumbo zijnde het hele Bio+-assortiment af."

Arie en zijn collega Mark van der Haak zien veel verschillen tussen de consumenten in de reguliere retail en in het natuurvoedingskanaal. "De retailconsument zoekt niet op hetzelfde niveau naar bio als de consument die in de natuurvoedingswinkel inkopen doet. Daarom moet de consument voor het schap verleid worden, het draait om de uitstraling", aldus Arie. "De herkenbaarheid van Bio+ is daarin essentieel. Dit gaat gelukkig de goede kant op. Bio+ is niet voor niets opgenomen in de Merken Top 100."

Mark (kwaliteitsmanager) geeft aan dat Bio+ Trading Company gaat voor een constante kwaliteit. "Daar willen we niet op inleveren. De retailklant is namelijk constante kwaliteit gewend. Als er een steeltje in een pot met sperziebonen zit, krijg je vanuit de biologische hoek geen reactie, de reguliere consument reageert daarentegen wel."

Volgens Arie speelt de prijsvorming ook een grote rol. "Bio is duurder, maar het is aan ons om het prijsverschil zo klein mogelijk te houden. Dit lukt goed. We bieden onze bio-producten tegen dezelfde prijs aan als het reguliere A-merk." Bio hoeft volgens hem niet altijd duurder te zijn. "Door slim te handelen en de kosten uit de keten weg te halen, kunnen we de kosten laag houden."

Voor meer informatie:
Arie Ermstrang
Bio+ Trading Company B.V.
Honingveldsestraat 7
6665 CA Driel
026 4799025
Verkoop-BTC@bio-plus.nl
www.bio-plus.nl