Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Speciale actie in oktober, van start op 1 oktober

Het beste van (biologische) Overijsselse bodem, met oog voor detail...

Aanstaande zaterdag 1 oktober gaat de promotiecampagne 'Het beste van (biologische) Overijsselse bodem, met oog voor detail' van start. Met ondersteuning van de provincie Overijssel vragen verschillende Overijsselse speciaalzaken (groenteboeren, bakkers en slagers) een maand lang extra aandacht voor de mooie producten van biologische Overijsselse bodem. Klanten die de komende maand bij deelnemende winkels een biologisch product van Overijsselse origine kopen, of een product dat daarmee bereid is, maken kans op een Boergondisch feestmaal of een exemplaar van het dit jaar met een Gourmand World Cookbook award bekroonde biologische boerenkookboek 'van eigen erf'.


Kwaliteit, smaak en herkomst

De Provincie Overijssel steunt dit project omdat zij de biologische landbouw op haar gronden beschouwt als voortrekker van verduurzaming van de gehele landbouw. Zij ziet graag dat de kwaliteitsproducten die hier uit voortkomen hun weg naar meer consumenten vinden. Daarbij valt te denken aan een grote variatie aan groenten, meel van granen uit het Vecht‐ en IJsseldal, aardappelen (de Sallandse Pieper) tot en met Vechtdalvlees en bijvoorbeeld zuivel uit de Weerribben.

Onderzoek toont aan dat klanten bij de speciaalzaak een bovengemiddelde interesse hebben in de kwaliteit, smaak en herkomst van hun eten plus de wijze waarop dat wordt geproduceerd. 'Biologisch van dichtbij' scoort bij deze klanten goed, maar het aanbod is in de meeste speciaalzaken nog beperkt. De campagne 'Het beste van (biologische) Overijsselse bodem, met oog voor detail' hoopt hier verandering in te brengen.



De campagne, uitgevoerd door de stichtingen Van Eigen Erf en Vriendelijke Keukens, sluit goed aan bij de 'missie' van de landelijke Week van de Smaak: het zo breed en aansprekend mogelijk 'op de kaart zetten' van alle lekkere, eerlijke en duurzame producten van Nederlandse bodem. Het samenvallen van de start van de campagne met de Week van de Smaak is dan ook geen toeval.
Publicatiedatum: