Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sociale media leidt werknemers regelmatig af tijdens het werk

Bijna de helft (48 procent) van de Nederlanders raakt tijdens het werk regelmatig afgeleid door het gebruik van social media. Voor meer dan een kwart (27 procent) gaat dit soms zelfs ten koste van de dagelijkse werkzaamheden. Dit blijkt uit onderzoek van NationaleVacaturebank onder ruim 900 respondenten.

Beter opletten

Het merendeel van de respondenten bekijkt elke dag of zelfs meerdere keren per dag tijdens het werk social media sites. Slechts 15 procent van de respondenten raakt niet afgeleid van zijn werk als hij of zij tussendoor social media sites bezoekt. Mark Borgman van NationaleVacaturebank.nl: "Als dit bij 27 procent van de werknemers echter ten koste gaat van het werk, moeten werkgevers misschien toch wat beter gaan opletten. Opvallend is dat ruim een kwart zelfs meer dan vijf keer per dag kijkt, geen wonder dat een groot deel van de werknemers hierdoor afgeleid raakt."

Blokkeren social media

Een groot deel (39 procent) van de respondenten geeft aan dat zijn of haar werkgever een social media beleid hanteert. Bij sommige werknemers zijn deze sites geblokkeerd (20 procent) en weer anderen moeten zich houden aan een streng social-media protocol (18 procent). Het merendeel (61 procent) is echter zelf verantwoordelijk. Borgman: "Veel werkgevers hebben nog weinig zicht op de impact van social media op de werkvloer."

Bron: InOverheid.nl
Publicatiedatum: