Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Zijn een soort buurtwinkel'

Charlotte Hoeve merkt groeiend bewustzijn onder consumenten

Een steeds grotere groep consumenten wordt zich ervan bewust dat het anders moet. Dat signaleren Toon en Bep van den Breemer van de Charlotte Hoeve in Soest in de dagelijkse praktijk. Over aanloop hebben ze in elk geval niet te klagen, het is een komen en gaan van klanten, per auto of met de fiets.

Het assortiment in de boerderijwinkel bestaat uit wel duizend producten, waaronder behoorlijk veel glutenvrij - maar de winkel is er ook voor de sfeer, zegt Bep van den Breemer. "Lekker een kopje thee drinken en bij de dieren zitten. Hier maak je nog echt een praatje met elkaar, vooral oudere mensen hebben daar behoefte aan. In die zin is het meer een soort buurtwinkel van vroeger."

Volgens de Soesterse - die in de winkel en op de boerenmarkten altijd in Soester klederdracht staat - zijn hun klanten leuke klanten, warme klanten. Zeurpieten komt ze zelden tegen. "Ze hebben ook geen haast al ze hier komen. Ja, een enkeling. Maar winkel in, kar vol en winkel uit, dat kennen wij hier niet. Ik heb ook een stel heel enthousiaste meiden hier werken."

Goed, het moet anders, maar er is nog een hoop te winnen als het gaat om biologisch, zegt Toon van den Breemer. "Je hebt natuurlijk te maken met een kleinschalige logistiek. Als het bij Albert Heijn om drie pallets gaat, heb je het bij ons over drie kistjes. Landelijk eet nog maar 2,5 procent biologisch. Wat dat betreft lopen wij achter op landen als Duitsland, Zweden, Engeland, maar ook Amerika. Toch zit biologisch ook in Nederland in de lift. Steeds meer mensen kiezen voor streekproducten om zo de kilometers en het gesleep met producten teniet te doen. Streekproducten hebben iets eerlijks, je weet waar ze vandaan komen."

Meer informatie via www.charlottehoeve.nl

Bron: De Gooi- en Eemlander
Publicatiedatum: