Bio-kruidenierswaren claimen plek in assortiment

Uit de EKO-tellingen 2010 blijkt dat het assortiment bio-producten in supermarkten groter is dan ooit. In dit kader is het aardig om te vermelden dat ook de biologische kruidenierswaren langzaam terrein winnen. Dit is een categorie die qua omzetontwikkeling binnen biologisch wat achterblijft.

Kruidvat is onder andere begonnen met biologische babyvoeding en thee en heeft ook de spaaractie 'Proef de aandacht' onder de aandacht gebracht in haar weekfolder (bezorgd bij 6,3 miljoen huishoudens). Deen Supermarkten is gestart met een nieuw assortiment van het merk Bio-time. Zo geeft Deen wat meer 'eigen smoel' aan biologisch in het winkelbeeld.

De TaskForce Marktontwikkeling Biologische Landbouw heeft in de afgelopen jaren bij leveranciers en retailformules onder de aandacht gebracht dat er kansen liggen in de categorie Kruidenierswaren.

Bron: Biologica


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven