
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Het is lente, en ons land kleurt wederom bruin"
- Henri Willig maakt kaas van biologische ezelinnenmelk
- Een half jaar of jaarrond aardbeien in het Nederlandse schap?
- Opschaling in de teelt van bio-champignons voor betere concurrentiepositie
- Onderzoek naar agroforestry op de agenda bij het ministerie van LNV
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Haarlijn blijkt niet biologisch
Amerikaans merk Simply Organic beboet door reclamewaakhond
Het van oorsprong Amerikaanse merk zal in ieder geval voor de Britse markt de advertentieclaims moeten aanpassen omdat men geen bewijs heeft kunnen overleggen dat de werkzame stoffen van biologische teelt zijn, aldus de Engelse Advertising Standards Agency (ASA). Het gaat om promoties voor de haarlijn waarbij men claimde dat zij natuurlijk biologische producten aanbieden.
Volgens ASA heeft het bedrijf wel een lijst van stoffen overlegd die biologisch geteeld zijn, maar er was geen documentatie waaruit opgemaakt kon worden welke van die stoffen opgenomen waren in de haarlijn. Het bedrijf overlegde tevens een certificeringsbewijs van de USDA voor een van haar producten, welke tot 2007 geldig was, tezamen met een document van een niet nadergenoemde USA certificeerder waaruit eveneens niet kon worden opgemaakt dat het om stoffen gaat die in de haarlijn verwerkt zijn. ASA heeft het bedrijf opgedragen de claims aan te passen in de magazine advertenties.
Bron: Beautyjournaal
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-29 Fairtrade bio-chocolademerk in nieuw jasje en nu ook Praliné blocs
- 2023-03-24 "Ik kijk nu volledig anders tegen een zak sesamzaad aan"
- 2023-03-23 "Het verhaal van onze familie is verweven met deze pastafabriek"
- 2023-03-22 Nieuwe Less Sugar chocoladepasta's nu verkrijgbaar
- 2023-03-20 "Eigenlijk draait meesterschap om passie en liefde voor het product en hoe dat tot stand komt"
- 2023-03-16 "De nieuwe bananenbroodmixen passen heel goed bij de doelgroep"
- 2023-03-15 Nieuwe linzenmiso en Mikawa mirin
- 2023-03-09 "We gaan nog opvallender vermelden dat we geen suiker- en zoetstoffen toevoegen"
- 2023-03-01 Waarom scoren biologische producten vaak slecht in producttesten?
- 2023-03-01 Nederlands vlaggetje maakt oorsprong van sojabonen nog duidelijker
- 2023-02-21 Belgische webshop Pit&Pit breidt uit en biedt gezonde voeding aan in heel België en Frankrijk
- 2023-02-17 Spelt van Nederlandse bodem: meer lokaal, meer vruchtwisseling
- 2023-02-15 Nieuwe reeks paaseitjes in verschillende smaken
- 2023-02-13 Nieuwe chips van lokaal geteelde zoete aardappelen
- 2023-02-07 "Onze nieuwe kokosvlokken zijn een perfect knapperig glutenvrij ontbijtgraan"
- 2023-02-07 "Verrassende smaakcombinaties en nieuwe chocoladerecepturen te zien en te proeven"
- 2023-02-03 Dankzij koekjes 153 m2 biodynamische landbouwgrond aangekocht
- 2023-02-02 Nieuwe melkchocolade-alternatieven zonder de traditionele melkvervanger
- 2023-01-31 De keuze is gevallen op de 'Flips'
- 2023-01-31 Nieuwe biologische en vegan notenpasta's met 85% notenaandeel