Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Haarlijn blijkt niet biologisch

Amerikaans merk Simply Organic beboet door reclamewaakhond

Het Amerikaanse merk Simply Organic heeft een reprimande gekregen van de Britse reclamewaakhond ASA, omdat de haarlijn die daar gepromoot werd helemaal geen biologische ingrediënten blijkt te bevatten…

Het van oorsprong Amerikaanse merk zal in ieder geval voor de Britse markt de advertentieclaims moeten aanpassen omdat men geen bewijs heeft kunnen overleggen dat de werkzame stoffen van biologische teelt zijn, aldus de Engelse Advertising Standards Agency (ASA). Het gaat om promoties voor de haarlijn waarbij men claimde dat zij natuurlijk biologische producten aanbieden.

Volgens ASA heeft het bedrijf wel een lijst van stoffen overlegd die biologisch geteeld zijn, maar er was geen documentatie waaruit opgemaakt kon worden welke van die stoffen opgenomen waren in de haarlijn. Het bedrijf overlegde tevens een certificeringsbewijs van de USDA voor een van haar producten, welke tot 2007 geldig was, tezamen met een document van een niet nadergenoemde USA certificeerder waaruit eveneens niet kon worden opgemaakt dat het om stoffen gaat die in de haarlijn verwerkt zijn. ASA heeft het bedrijf opgedragen de claims aan te passen in de magazine advertenties.

Bron: Beautyjournaal
Publicatiedatum: