Zelfs verwarring onder certificeringsorganisatie in Australië

Het enthousiasme van Australische consumenten voor schoon, groen voedsel wordt getemperd doordat het winkelend publiek vaak niet krijgt waar ze voor betalen. Australiƫrs besteden ongeveer 1 miljard dollar per jaar aan biologische levensmiddelen en andere producten, hiervoor betalen zij tot 50 procent meer dan voor conventionele producten.

Toch is er grote verwarring over wat het label 'biologisch' betekent, daarom wordt nu gepleit voor invoering van standaarden. Voor veel consumenten is het lastig om te beslissen wat nou echte biologische producten zijn. Het feit dat er zeven afzonderlijke organisaties zijn die producten als biologisch kunnen certificeren, met elk een ander logo, draagt ook bij aan de verwarring bij de consument.

Daarom is in 2008 al eens onderzocht hoe goed de logo's begrepen werden, het best erkende logo werd slechts door 28 procent van de biologische kopers erkend. Slechts vijf procent van de regelmatige kopers erkenden de andere logo's. Er heerst zelfs onder de certificeerders verwarring over hoe een product als biologisch te definiƫren. Tijd dus om een eind te maken aan de verwarring door standaarden te bepalen.


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven