Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Buro Bio gaat van start

"Wij zetten onze daadkracht en ervaring in om bio-merken te versterken"

Tholen - Vandaag is het zo ver. Buro Bio gaat van start. Joyce van den Bos en Natalie Oudenhoven gaan dit marketing-communicatiebureau gericht op de biologische sector samen vanuit Arnhem runnen.

"Wij willen onze brede marketing- en communicatie ervaring binnen de bio-sector gaan inzetten om andere bio-bedrijven en -merken te helpen met verschillende uitdagingen. Dat kan heel breed zijn: van marktonderzoek tot productintroductie met een onderscheidend activatieplan, van strak georganiseerd (klant)event tot een effectieve B2B-aanpak. Wij voeren dit project graag van a tot z voor jouw organisatie uit, of maken een plan zodat jouw marketing-communicatieteam hier zelf mee aan de slag kan. Maar je kunt ons ook benaderen voor een (minder tijdelijke) ondersteuning van jouw marketingafdeling. We gaan graag in gesprek om te kijken wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen en hoe we jouw project in beweging kunnen zetten", licht Joyce toe.

Natalie en Joyce bij Buro Bio op Arnhems Buiten.

De initiatiefneemsters achter Buro Bio hebben zelf ruime ervaring binnen het marketing- en communicatievak en zijn beiden ook al lange tijd werkzaam in de biologische sector. Natalie: "We leerden elkaar kennen toen we werkzaam waren bij Bionext en BioNederland. Hier merkten we al dat we dezelfde bloedgroep hebben, dezelfde visie delen en op eenzelfde manier te werk gaan. Dat bracht ons al snel op het idee om ooit onze krachten te bundelen. De klinkende naam Buro Bio hebben we direct vastgelegd." En dat het een klinkende naam is blijkt wel uit de positieve reacties die de dames hierop krijgen. "Buro Bio roept direct op waar we voor staan: een breed georiënteerd bureau voor diverse projecten binnen het domein biologisch. Bovendien is het een krachtige naam zonder poespas, precies zoals wij", licht Natalie toe.

Bewuste keuze voor biologisch
De keuze voor de biologische sector is heel bewust. Joyce: "Ons hart ligt bij de biologische sector. De afgelopen jaren hebben we heel veel ondernemers in de bio-sector mogen ontmoeten, van bio-boeren tot bio-producenten. Al deze ondernemers hebben met elkaar gemeen dat ze overtuigd zijn van hun vermogen met biologische producten een bijdrage te leveren aan een betere, groenere wereld. De groeiende interesse van de consument in duurzame voeding en de groei in groen koopgedrag biedt veel kansen voor ondernemerschap met een groen hart. En precies dit maakt het werken in de bio-sector zo inspirerend; het samenwerken met ondernemers die het anders durven te doen!"

Bio-merken versterken
Joyce en Natalie zijn er van overtuigd dat er kansen te over zijn voor Buro Bio. "In de afgelopen jaren hebben we gemerkt dat het best lastig is om de juiste snaar te raken in de communicatie rondom biologisch", vertelt Natalie. "De boodschap achter het keurmerk is best ingewikkeld en niet altijd direct in twee zinnen uit te leggen aan de doelgroep. Dit vraagt als marcom-medewerker specifieke kennis en ervaring in wat goed werkt en wat minder goed aanslaat bij de doelgroep. De ervaring en kennis die wij op dit gebied hebben opgedaan, zetten we nu graag in om andere bio-merken te versterken en reclamebureaus die hierbij betrokken zijn, nog meer uit te dagen."

Joyce: "Daarnaast zien wij veel kansen om de aanwezige kennis van marketeers en communicatiespecialisten binnen de sector nog beter te bundelen. Door actief een netwerk op te gaan bouwen van marcom-teams binnen de bio-sector en nog meer en beter met elkaar te gaan samenwerken, zijn wij ervan overtuigd dat dit een groei oplevert voor het totale bio-merk. Wij bruisen van de ideeën om hiermee aan de slag te gaan."

Voor meer informatie:
Joyce van den Bos & Natalie Oudenhoven
BuroBio
joyce@burobio.nl
natalie@burobio.nl
www.burobio.nl