Uit onderzoek van Wageningen UR blijkt dat consumenten positief zijn over het kopen van producten op de boerderij. Maar winkelen in de supermarkt beschouwen zij als makkelijker en dichterbij. Hierdoor is het aantal aankopen in de boerderijwinkel nog beperkt. Verder blijkt uit het onderzoek dat het voor veel mensen niet belangrijk is op welke manier er op een boerderij geproduceerd wordt (biologisch/niet-biologisch). De agrarische ondernemers krijgen een aantal tips om de boerderijverkoop te stimuleren. Hiertussen staat onder meer dat men zich ervan bewust moet zijn dat biologisch niet hét argument is voor de klant. Dierenwelzijn, milieuvriendelijkheid, klantvriendelijkheid, smaak etc. wegen zwaarder.
Bron: LEI, Wageningen UR, 07-07-10

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen maand
- Lidl als eerste grote retailer met alle winkels biologisch gecertificeerd
- Fotoreportage zomereditie BIOFACH - de Nederlandse exposanten
- Poiesz koopt de tienduizend kilo biologische broccoli, bestemd voor de composthoop, van Friese teler
- Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- Sri Lanka verklaart zich failliet nadat het een jaar geleden de biologische teelt bij wet oplegde
Winkel op de boerderij heeft toekomst
Biologische teelt niet doorslaggevend bij keuze voor boerderijwinkel
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-15 Omzet boerderijwinkels daalt na topjaar met 14%
- 2022-07-14 “Wij kunnen met de maaltijdboxen veel impact realiseren en schade aan milieu verminderen”
- 2022-07-08 Mobiele verpakkingsloze supermarkt breidt uit met zakelijke opties
- 2022-07-08 App met boerderijwinkels gaat door het dak
- 2022-07-07 Inflatie voor ruim 4 op de 10 consumenten geen reden minder te besteden in voedingsspeciaalzaak
- 2022-07-04 Groenteboer voor het eerst in 10 jaar weer in opmars
- 2022-06-15 "Steeds vaker groenten, fruit, noten en zuidvruchten als gezonde snacks in het kerstpakket"
- 2022-06-15 Crisp breidt uit naar België
- 2022-06-09 Yumeko en Puur Mieke in de prijzen bij Shopping Awards
- 2022-05-19 De moderne tafel langs de weg
- 2022-05-17 Vereniging Biologische Boeren Achterhoek (BBA) bestaat 25 jaar
- 2022-05-17 'Boeren zijn al jaren melkkoe'
- 2022-05-13 Maaltijdbox Ekomenu lanceert kassabon met ware impact van voedingskeuzes
- 2022-05-12 Claudia en Mike openen een biowinkel met take away-maaltijden
- 2022-05-09 "Bijzondere producten van niche merken"
- 2022-04-28 Omzet multifunctionele landbouw voor het eerst boven de 1 miljard euro
- 2022-03-25 Hoe ziet de wereld van verspakketten eruit?
- 2022-03-18 Bezorgconcept voor bio-AGF van ongesorteerde producten van start
- 2022-03-14 "Voor ons het juiste moment om alles te vernieuwen"
- 2022-03-11 Boerencoöperatie en Rotterdam de boer op! leveren streekproducten aan Rotterdamse retail