Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Winkel op de boerderij heeft toekomst

Biologische teelt niet doorslaggevend bij keuze voor boerderijwinkel

Uit onderzoek van Wageningen UR blijkt dat consumenten positief zijn over het kopen van producten op de boerderij. Maar winkelen in de supermarkt beschouwen zij als makkelijker en dichterbij. Hierdoor is het aantal aankopen in de boerderijwinkel nog beperkt. Verder blijkt uit het onderzoek dat het voor veel mensen niet belangrijk is op welke manier er op een boerderij geproduceerd wordt (biologisch/niet-biologisch). De agrarische ondernemers krijgen een aantal tips om de boerderijverkoop te stimuleren. Hiertussen staat onder meer dat men zich ervan bewust moet zijn dat biologisch niet hét argument is voor de klant. Dierenwelzijn, milieuvriendelijkheid, klantvriendelijkheid, smaak etc. wegen zwaarder.

Bron: LEI, Wageningen UR, 07-07-10

Publicatiedatum: