Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Koen van der Drift ad interim-directeur

Biologica weer op koers met nieuwe kopstukken

Op 4 juni is Koen van der Drift aangesteld als directeur ad interim bij Biologica. Hij volgt Peter Jens op, die tot eind mei directeur was. Van der Drift is sinds 1990 actief als zelfstandig interim-manager. Hij is bekend met het speelveld van de biologische sector, onder meer vanuit recente interim werkzaamheden voor het Louis Bolk Instituut. Verder voerde hij o.a. opdrachten uit voor de rijksoverheid en de telecomsector. Van der Drift zal gedurende vier maanden leiding geven aan de organisatie en intussen naar een geschikte opvolger zoeken. In deze periode zal hij met Biologica en maatschappelijke stakeholders de voortrekkerspositie van de organisatie verder verstevigen.

Per 1 juli krijgt Biologica een nieuwe voorzitter van de Raad van Toezicht: Nico Broersen. Hij volgt Arie van den Brand op, die eind maart om gezondheidsredenen is teruggetreden. Broersen is 14 jaar werkzaam geweest in biologische sector, als directeur van Natudis. In dezelfde periode was hij acht jaar lang bestuurslid van de Landelijke Vereniging van Wereldwinkels. Broersen: "Ik hecht veel waarde aan de beginselen van de biologische landbouw en aan de sociale rechtvaardigheid waar Fair Trade voor staat. Voor mij is dat een vanzelfsprekende combinatie." Begin 2008 heeft Broersen samen met een compagnon de People 4 Earth Foundation opgericht, waarin beide zaken samen komen. People 4 Earth is een wereldwijd opererende non-profit organisatie die een standaard heeft ontwikkeld voor het meten (en verder verbeteren) van de duurzaamheid van producten en diensten.

Biologica is content met de benoeming van de nieuwe voorzitter en de ad interim en kijkt met vertrouwen vooruit. Biologica is onder meer bekend van Magazine Smaakmakend en succesvolle campagnes als Lekker naar de Boer en Adopteer een Kip.

Bron: Biologica, 07-06-10
Publicatiedatum: