Coen de Kovel lanceert ‘Pluck’:

"Ik vind het een must een assortiment biologisch eten en drinken aan te bieden"

Midden in de coronacrisis lanceert distributeur Coen de Kovel een 'social shop' voor horecaondernemers en foodretail: “De foodretail en -service heeft zich ontwikkeld tot een dynamische, innoverende business. Consumenten eisen niet langer beter, maar het beste. Ze zoeken gemak in productassortiment en verkrijgbaarheid. De behoefte aan kwaliteitsproducten met specifieke eigenschappen zoals natuurlijke ingrediënten, laag in calorieën, veganistisch en duurzaam geproduceerd, groeit razendsnel.”


 
De Kovel noemt Pluck een ‘talentscout in food & drinks’. Pluck is nieuw op de markt, maar oprichter Coen de Kovel is een vertrouwd gezicht in de foodretail en -service. Na 20 jaar ervaring in verschillende functies volgt hij nu zijn ondernemershart. “Pluck is een jongensdroom in uitvoering: ondernemen onder mijn eigen voorwaarden.”

Samenwerking en verbinding
“Het werd tijd voor mijn eigen onderneming; met meerwaarde voor de branche en de klant, weinig overhead en flexibel in organisatie. Vooruitstrevend, sociaal en prikkelend”, aldus De Kovel. Pluck gaat verder dan het aanbieden van premium producten. “Foodretail en -service zie ik als onderdeel van een groter geheel. Ik wil actief bijdragen door te inspireren, innoveren, experimenteren en (co)produceren. Pluck is een platform dat draait om samenwerking en verbinding. Een social shop met een missie: We serve to make you feel good. Dus behalve een online B2B winkel, kun je ook lekker snacken van content. Inspirerende en informerende blogs, recepten, video’s, podcasts van gesprekken met (horeca)ondernemers en, zodra het weer mag, gaan we zeker ook leuke events en social happenings organiseren.”
 
Kwaliteit vóór kwantiteit
De horeca heeft een ongekend moeilijke tijd. Door de coronacrisis slonk de omzet afgelopen jaar met meer dan 50%. Laat dat nu net de afzetmarkt zijn van groothandels en distributeurs. Midden in de coronacrisis in deze sector een onderneming starten, vraagt om een flinke dosis moed. “Dat is precies waar Pluck voor staat. Anders durven denken, juist nu. Positief en proefondervindelijk. We hebben het nodig, met z’n allen, met en voor elkaar. Deze tijd gaat heel erg om elkaar wat gunnen. Met Pluck wil ik bruggen bouwen en meerwaarde creëren voor iedereen met wie ik samenwerk. Ik geloof dat je met kwaliteit in plaats van kwantiteit net zo goed je doelstellingen kunt bereiken. Succes realiseer je door te geloven in wat je doet, voor een hechte klantenkring, met betrokken leveranciers en producenten en samen te werken aan continue optimalisatie in dienstverlening.”

Zo transparant als een tuinkas
De Kovels verfrissende kijk op de markt, productontwikkeling en samenwerking zorgt voor een aanpak die past bij de vraag van vandaag en de wensen voor morgen. “Een bewust betere keuze begint bij een bewust beter aanbod. Dat geldt niet alleen voor onze producten. Ik ben ervan overtuigd dat als je echt waarde wil toevoegen aan het mainstream aanbod, je ook in je bedrijfsvoering en dienstverlening gezonde, natuurlijke en duurzame keuzes moet maken. Zoals transparantie in prijzen en prijsopbouw en oprechte en betrokken service. Eerlijk, open en ruimdenkend, dat moet gewoon vanzelfsprekend zijn.”
 
Biologisch is een must
De Kovel kent de markt als z’n broekzak. Hij opereert graag op het grensvlak met andere branches en pioniert bij voorkeur in samenwerking met partners die anders durven denken en doen. Horecaondernemer Daan Smeltzer van Stan & Co onderschrijft dat: “Net even iets anders creëren voor je gasten, zodat ze daarvoor terugkomen. Het is belangrijk onderscheidend en betrouwbaar te zijn. Samenwerken met een partij die dit als geen ander begrijpt, is van onschatbare waarde. Ik vind het een must een assortiment biologisch eten en drinken aan te bieden. Mensen moeten erop kunnen vertrouwen dat wij de beste producten inkopen.”

Sneak preview van de concept verpakking van gezonde energiereep 'Happie'
 
Eigen premium label
De Kovel omschrijft zichzelf als een innovatieve marktkoopman. Zijn eerste risky move is het ontwikkelen van een eigen premium label. “Dat is voor mij ondernemen: praktisch blijven en tegelijkertijd vooruitdenken, investeren en durven te experimenteren. Dat geeft energie, houdt je scherp en gemotiveerd. Zeker in deze sombere en sobere lockdown-tijden. We zijn inmiddels gestart met de productie van een eigen energiereep, HAPPIE, die vanaf het tweede kwartaal van dit jaar in onze shop verkrijgbaar is. En er zijn ook al andere lekkere, gezonde snacks en drankjes in ontwikkeling. Kortom: we hebben de smaak te pakken.”

Voor meer informatie: www.pluck.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven