Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Op tijd met WUR begonnen met het patenteren van ons materiaal"

Nu ook speelgoedplaat van BiOBUDDi

BiOBUDDi is de naam van het Nederlandse merk dat groeit op de speelgoedmarkt. BiOBUDDi heeft een gepatenteerd materiaal ontwikkeld in samenwerking met onder andere de Wageningen Universiteit. Dit materiaal vormt de basis voor al haar speelgoedproducties die in Nederland plaatsvinden. Het speelgoedmerk komt deze maand met een speelgoedplaat op de markt die in de speelgoedmarkt bekend staat als de 'LEGO' basisplaat. De basisplaat is het beginpunt als je start met bouwen met de befaamde blokjes. Het grote onderscheidt; De speelgoedplaat is CO2 neutraal gefabriceerd op basis van biobased materiaal. Eerder bracht het BiOBUDDi al biobased speelgoedblokken n blokjes op de markt.

Steven van Bommel (CEO BiOBUDDi) legt uit: "Conventioneel plastic speelgoed op basis van olieproducten veroorzaakt tussen de 2-7 keer het eigen gewicht aan broeikasgassen. "Ons nieuwe 'groene' biobased speelgoed bevat 0% op olie gebaseerde chemicaliën, omdat onze grondstoffen afkomstig zijn uit de suikerriet plant, geen olie dus. We voegen ook geen olie gebaseerde chemicaliën toe tijdens het productieproces om de prestaties of de kleur van ons product te verbeteren. We zien in het laatste jaar een enorme toename in de belangstelling voor ons materiaal. We zijn op tijd samen met de Wageningen Universiteit begonnen met het patenteren van ons materiaal. Inmiddels zijn we op basis daarvan een samenwerking aangegaan met een marktleider op het gebied van kids spaarcampagnes. Met deze partner willen we de loyalty/spaaracties markt veranderen. Met ons materiaal kunnen retailers een geheel circulaire spaarcampagne opzetten. De speelgoedplaat die we hebben ontwikkeld laat zien dat we alles kunnen maken van ons biobased materiaal. Met een certificering van testorganisatie TÜV Rheinland tonen we de mate van Biobased gehalte aan."

De BiOBUDDi speelgoedplaat is per direct verkrijgbaar. Het speelgoedmerk verwacht wereldwijd in meer dan 50 landen de speelgoedplaat binnen enkele maanden uit te leveren. Het speelgoedmerk breidt haar gamma dit jaar verder uit met andere speelgoedconcepten, zoals puzzels en meer. Het bedrijf verwacht dit jaar een omzetstijging over haar gehele assortiment te realiseren van 50%.

Voor meer informatie:

077 3210417
news@biobuddi.com  
www.biobuddi.com 

Publicatiedatum: