Aldi Süd volledig over op rode uien op in bio-assortiment

Biologische AGF wordt steeds belangrijker op de Duitse markt, vandaar dat veel spelers in de retailsector hun aanbod uitbreiden. In het discount-concept betekent een uitbreiding vaak een vervanging. Een paar jaar geleden schakelde Aldi Süd al over op biologische wortelen en dit jaar biedt het uitsluitend nog biologische pompoenen aan. Nu worden hier ook rode uien aan toegevoegd. 

Handelaren hebben kritiek op dit onverwachte besluit omdat de markt onder druk staat. Terwijl de prijzen voor conventionele uien niet al te best zijn, zijn die van biologische rode uien extreem hoog. De aanvoer van product uit Duitsland of het Europese achterland zal waarschijnlijk niet worden benut, zeggen Duitse en Nederlandse spelers. Aldi Süd reageerde als volgt op de vragen van FreshPlaza:

Aldi Süd biedt biologische rode uien aan dit seizoen. Waarom is dat het geval? Kan in de behoefte worden voorzien met Duits product?
We willen onze doelgroep overtuigen van het belang van duurzaamheid en in het bijzonder bio. Dit doen wij enerzijds via een gevarieerd assortiment en anderzijds via een efficiënter, kleiner assortiment en de inkoop van grotere aantallen, waardoor we onze producten voordeliger aan kunnen bieden. We bieden dus een variëteit aan hoogwaardige bioproducten aan voor prijzen die voor iedereen betaalbaar zijn, Dit geldt ook voor onze rode uien. 

We vinden het daarnaast belangrijk om onze klanten de beste lokale groenten en fruit aan te bieden. We kopen onze biologische wortelen zo mogelijk in Duitsland is. Hetzelfde geldt voor onze biologische aardappelen en hokkaido pompoenen."

Hoe hebt u de omschakeling naar uitsluitend biologische pompoenen ervaren?
"Tot nu toe zijn we zeer tevreden over de afzet van biologische hokkaido pompoenen en uit de reacties van onze klanten blijkt dat we er goed aan gedaan hebben door over te schakelen op biologische producten."

Zijn er nog ander producten die hiervoor in aanmerking komen?
"We passen ons productassortiment voortdurend aan en we blijven de kwaliteit en het aanbod ontwikkelen en proberen nieuwe mogelijkheden te benutten. Het is ons doel om in de toekomst een nog groter, consistent assortiment biologische producten aan te bieden tegen lage prijzen."

"Ondertussen zijn biologische producten goed voor 7,7% van onze foodomzet. We breiden ons assortiment voortdurend uit. In de winkels van Aldi Süd worden momenteel zo'n 330 biologische producten verkocht, waarvan sommige bij wijze van proef of als seizoensaanbieding. Hieronder bevinden zich ook 15 hoogwaardige biologische producten met het Schneekoppe-keurmerk. Met dit aanbod kunnen onze klanten voor de hele week biologische boodschappen in huis halen tegen betaalbare prijzen. Volgens GfK waren we in 2018 met 14,6% wederom marktleider met de afzet van biologische voeding in onze verkoopregio." 

 

Voor meer informatie: mail@aldi-sued.de  


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven