Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Een 'extra portie geluk' in iedere chocoladereep"

Tholen – Naast de biologische koffie en thee focust Australian zich nu ook op biologische chocolade. Als gevolg van deze ontwikkeling zijn de Snappers terug van weggeweest. Ze hebben een nieuw jasje gekregen, er zijn nieuwe smaken bij gekomen én de Snappers zijn nu 100% biologisch en Rainforest Alliance gecertificeerd. En dit is niet alles: bij aankoop van deze chocoladereep steunt de consument direct het werk van SOS Kinderdorpen. "Onze vernieuwde Snapper chocoladerepen worden heel goed ontvangen. Er is veel waardering voor de smaak van de repen en ook op de samenwerking met SOS Kinderdorpen wordt positief gereageerd. Australian staat bekend om het gebruik van een compromisloos hoog cacaopercentage en wij ervaren dan ook dat de consument onze chocolade echt herkent aan de premium smaak", vertelt Maycke de Weger.

Voor deze repen is Australian een samenwerking aangegaan met SOS Kinderdorpen. Dankzij een afdracht per verkochte reep wordt er namens de consument een bijdrage geleverd aan SOS Kinderdorpen. "Met deze samenwerking bevat iedere Snapper chocoladereep een 'extra portie geluk'. Aan de binnenkant van iedere Snapper vind je dan ook verschillende verhalen van kinderen uit een SOS Kinderdorp. Je leest direct de impact die er wereldwijd wordt gemaakt. In de loop van de tijd zullen we hier nieuwe verhalen aan toevoegen."

Alle Snappers bevatten een hoog cacaopercentage. Er is een Snapper Dark 72% en een Snapper Dark 85%. Verder bestaat de chocoladelijn uit vier andere in de smaken: Dark Forest Fruit, Dark Pineapple Coconut, Milk Caramel Sea Salt en Milk. Deze laatste drie varianten zijn verkrijgbaar bij Jumbo. Tot ieders verrassing bij Australian is de Pineapple Coconut één van de best verkochte varianten uit de lijn, zo geeft Maycke aan. "Deze smaak is ietwat excentrieker dan de andere smaken, maar wij merken dat de consument daar gek op is!” Op de vraag of er nieuwe smaken in de planning liggen, geeft ze aan dat Australian hier druk mee bezig is. “Gezien het succes en de positieve reacties op deze biologische chocoladelijn, zitten wij volop in de voorbereidingen voor de nieuwe varianten, die wij in 2020 hopen te lanceren."

Maar waarom focust Australian tegenwoordig op biologisch? Maycke: "Biologisch is voor ons belangrijk, niet alleen vanuit het maatschappelijk oogpunt, maar ook vanuit eigen overtuiging. Daarnaast is het nu eenmaal veel leuker – en lekkerder – om premium producten te verkopen met een goed verhaal."

Voor meer informatie: 

Maycke de Weger
Food Experience
Plesmanstraat 31 
3905 KZ Veenendaal
0318 583140
maycke@foodexperiencegroup.com
www.australianhomemade.com