Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Evenement smaakt naar meer voor BD-Totaal

"Geslaagde eerste biologische netwerklunch voor de horeca"

Tholen - Een groep van 13 ondernemers heeft gisteren deelgenomen aan een exclusieve biologische netwerklunch voor de horeca. Deze lunch werd georganiseerd door BD-Totaal in samenwerking met Stichting EKO-keurmerk en vond plaats in het bedrijfspand in Houten. "We kijken terug op een zeer geslaagd evenement. In de toekomst willen we meer van dit soort evenementen gaan organiseren. Zo hopen we horecaondernemers te inspireren en daardoor het bio-aandeel op de menukaart te vergroten", vertelt Robert Schotsman. Robert is sinds een paar maanden bij BD-Totaal in dienst.

Zeven leveranciers kregen tijdens het evenement de kans om meer te vertellen over hun producten en te laten proeven (wanneer dit van toepassing is op de producten). Aanwezig waren TerraSana, De Eng, Boerderijs, Eco Fields, Coenecoop, Rose & Vanilla en Boso for life. De aanwezigen kregen tevens een biologische walking lunch aangeboden. "Mede door deze walking lunch die uit vier gangen bestond, bleef het evenement heel informeel. De lunch was heel gezellig. Daaraan kan je goed merken dat gastvrijheid een belangrijk onderdeel is in het beroep van deze ondernemers."

André Brouwer van Stichting EKO-keurmerk hield vervolgens een presentatie. "Het was echt een geanimeerde bijeenkomst, met ruimte voor een goede discussie. Ik vond het mooi om te zien hoe de interactie tussen de leveranciers en de aanwezige horecaondernemers verliep." André liet in zijn presentatie zien hoe de markt zich ontwikkelt en hoe biologisch hierin groeit. "De grootste stappen op het gebied van duurzaamheid worden vooralsnog met het UTZ-keurmerk gemaakt, in de koffie en thee. Wat dat betreft valt er voor biologisch nog veel terrein te winnen." Ook ging hij in op de meest gestelde vragen over biologisch vanuit de horeca. "Waar haal je het? Hoe houd ik het betaalbaar? En hoe vertel ik het mijn gasten?"

Deze tabel toont de verdeling van duurzame voeding/dranken in de foodservice (klik hier voor een vergroting).

Hij benadrukt dat er in ieder geval nog volop- kansen liggen voor biologisch in de horeca: "Wist je bijvoorbeeld dat de consument zelf vijf keer meer biologisch koopt dan het restaurant?"

Voor meer informatie: info@bd-totaal.nl en ab@eko-keurmerk.nl