Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bewuste consumenten zoeken op Pinterest naar ideeën voor een duurzame levensstijl

Duurzaam leven is de meest gebruikte zoekterm over duurzaamheid met een stijging van 69% vorig jaar. De zoekterm 'duurzaam leven voor beginners' is met 265% gestegen.

Steeds meer studies geven een groeiende consumenteninteresse in duurzame levensstijlen aan, vooral onder millennials en generatie Z. Pinterest kwam erachter dat deze twee generaties dubbel zo vaak zoeken naar duurzame ideeën dan 38+. 

Swasti Sarna van Pinterest: "We zien een stijging van mensen die zoeken naar duurzame en eco-vriendelijke ideeën op gebieden als reizen, voeding, ouderschap en stijl. Wat de staat van de wereld op het gebied van milieu en politiek betreft, willen Pinners het gevoel hebben dat zij een impact hebben en bijdragen aan een verandering. Zelfs al is die klein, dan is het nog inspirerend om te zien hoe mensen samenwerken om een verschil te maken."

Generatie Z is opgegroeid in een tijdperk van recycling, bewuste consumptie en educatie over diversiteit en is zich bewust van de sociale en klimaatveranderingen waar de wereld momenteel voor staat. Volgens een recente studie zegt 92% zich bewust te zijn van deze onderwerpen en toont zorgen over de toekomst. 89% geeft aan bezorgd te zijn over de gezondheid van onze planeet. 

Net als de millennials erkent generatie Z de kracht van z'n aankopen als belangrijke manier om verantwoordelijke bedrijven te steunen. Ongeveer 98% zegt liever van een sociaal en milieubewust bedrijf te kopen dan van een bedrijf dat zich hier niet mee bezighoudt. 92% zegt van merk te willen ruilen als dat geassocieerd wordt met de goede zaak en ook eenzelfde prijs en kwaliteit levert. 

Deze generatie vindt dat politici en het politieke systeem hen in de steek laat en ziet de belangrijke rol van bedrijven in het omgaan met deze problemen. 

Hieronder een lijst van zoektermen op Pinterest: 

Duurzaam huis
Duurzaam wonen is de meest gebruikte zoekterm over duurzaamheid. Pinners zoeken naar kleine veranderingen in hun dagelijks leven, zoals manieren om plastic te vermijden en nul afval te produceren, thuis en op hun werk. Ze introduceren duurzaamheid in hun keuken (+58%) door eco-vriendelijke ontwerpen en keukenspullen te kiezen; in de activiteiten met hun kinderen (+59%) en in het geven van cadeaus (+126%).

Duurzaam reizen
De zoekterm zero-waste reizen is 74% gestegen. Pinners zoeken op minder bagage, vermindering van hun koolstofvoetafdruk en ze willen minder afval tijdens hun reis achterlaten. 

Duurzame stijl
Er is een groeiende interesse in het ontdekken van duurzame modemerken (+49%), zoals die die gerecyclede en biomaterialen gebruiken. Sommige Pinners zoeken slimmere manieren voor het consumeren van kleding, zoals het huren van kleren of ruilen met anderen; een trend die niet alleen de planeet helpt, maar ook hun portemonnee. 

Top zoektermen duurzaamheid op Pinterest:
Duurzaam leven
Duurzame architectuur
Duurzame mode
Duurzame verpakking
Duurzaam wonen
Duurzaamheid in kinderverzorging
Zelfvoorzienend leven
Duurzame ontwikkeling
Duurzame energie
Duurzame producten

Bron: sustainablebrands.com 

Publicatiedatum: