Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe campagne Bionext: Bio lekker voor je

Op 1 februari 2019 start Bionext het 3-jarig promotieprogramma Bio lekker voor je, voor de promotie van biologische producten in Nederland. Het doel is om de meerwaarde van biologische producten te laten zien en het marktaandeel te vergroten. Deze week tekenden René van der Burg namens RVO.nl en Bavo van den Idsert namens Bionext het bijbehorende contract.

Promotie biologische producten
Het nieuwe programma is vooral bedoeld voor de fans van biologische producten die actief op zoek zijn naar informatie over milieu en gezondheid en met interesse in duurzame producten. Deze doelgroep bestaat uit bijna 20% van de Nederlandse huishoudens. Zij zijn zich nog onvoldoende bewust zijn van het grote aanbod aan biologische producten, de meerwaarde hiervan en hoe ze deze herkennen aan het Europees erkende biologische keurmerk.

Bavo van den Idsert ondertekent het contract met RVO.

Verhogen marktaandeel
De waarde van de biologische landbouw en de producten staan centraal in de campagne. Het doel is het verhogen van het marktaandeel van biologische producten van 2,5% in 2018 naar 3% in 2021. Hiervoor gebruikt Bionext nieuwe creatieve concepten en een brede communicatiemix van public relations, website, social media, winkelconcepten, evenementen en acties. De campagne is een vervolg op de 3-jarige campagne Biologisch lekker natuurlijk, die in juli 2018 afliep.

Bron: Bionext

Publicatiedatum: