Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

“De missie van De Vegetarische Slager blijft intact”

Tholen – Dinsdag 19 december kondigde Unilever de overname van de Vegetarische Slager aan. Dit zorgde voor heel wat ophef op social media. Er kwamen reacties als “wat jammer, Vegetarische Slager. Ik vond juist jouw eigenheid, idealisme en Don Quichot-karakter zo aansprekend. Heb Unilever vooralsnog nooit op enige vorm van oprecht idealisme kunnen betrappen, maar misschien ligt dat aan mij?” en “De Vegetarische Slager wil de hele wereld laten overstappen op Vega-vlees. Prachtig! Maar moet dat zo nodig met Unilever? En mag het zonder palmolie alsjeblieft?”.

Daartegenover staan reacties die meer begripvol zijn, zoals “Dat vegetarisch niet alleen een hype is, blijkt wel wanneer een groot bedrijf als Unilever De Vegetarische Slager overneemt, omdat zij graag meer plantaardig voedsel willen verkopen. Om in de toekomst relevant te blijven zijn dit belangrijke stappen” en “Mensen zijn boos omdat de Vegetarische Slager is overgenomen door Unilever, want Unilever is de duivel. Maar Unilever helpt de Vegetarische Slager om hun product op een grotere schaal uit te zetten, met als gevolg dat meer mensen minder vlees eten, dat is toch alleen maar goed?”.

Biojournaal vroeg de Vegetarische Slager zelf om een reactie. “We hadden zeker wisselende reacties verwacht, dus dat komt niet als verrassing. Zelf zijn we ervan overtuigd dat we een goede en logische stap hebben gezet en de ambitie om de grootste slager ter wereld te willen worden, hebben we nooit onder stoelen of banken geschoven. We hebben wereldwijd onderzoek gedaan naar mogelijkheden om onze missie in eigen beheer op te schalen in korte tijd, maar de investeringen en het netwerk die daarvoor nodig zijn, stonden niet tot onze beschikking. Onze producten zijn weliswaar inmiddels verkrijgbaar in meer dan 16 landen, maar verdere opschaling vergt een grotere inspanning en Unilever blijkt hierin een hele goede match te zijn.”

“Unilever is een van de grootste voedselbedrijven ter wereld en voert inmiddels 700 artikelen met het vegetarische productkenmerk. Het internationale netwerk van Unilever in 190 landen zal onze missie in een enorme stroomversnelling kunnen brengen. En dat is nodig, want we hebben geen tijd te verliezen. Met deze samenwerking kunnen we onze missie wereldwijd laten groeien en versnellen we onze ambities richting meer plantaardig eten, waarin genoeg ruimte is voor de eigenzinnigheid en de innovaties die De Vegetarische Slager kenmerkt.”  

En wat kan de 'slager' al kwijt over de toekomst? “De missie van De Vegetarische Slager blijft in tact en we zijn erg blij dat we van de slagkracht en schaal van Unilever gebruik kunnen maken inzetten om ‘de grootste slager ter wereld’ te worden. Jaap blijft nauw betrokken bij het bedrijf in de rol van adviseur. Ook onze medewerkers blijven aan boord en samen zien we het als een geweldige stap waarbij we samen meer slagkracht en impact hebben", besluit het bedrijf.

Voor meer informatie:

De Vegetarische Slager
info@devegetarischeslager.nl  
www.devegetarischeslager.nl