Arla brengt nieuwe babyproducten op de markt voor Britse ouders. De zuivelcoöperatie borduurt voort op het succes in Denemarken en China door z'n bio-merk Arla Baby&Me uit te breiden. Met de lancering breidt Arla meteen z'n digitale markt uit.
Baby&Me Organic brengt Arla's zuivelerfenis naar de babyvoeding. De coöperatie, waarvan telers eigenaar zijn, is de grootste producent van biologische melk ter wereld en produceert, met z'n geschiedenis van meer dan 130 jaar, al meer dan 30 jaar opvolgmelk.
De marketing van het merk gaat in op de emotionele band met ouders. Voor het eerst worden de producten online, via Arla Foods UK en Amazon Marketplace, direct aan de klant verkocht.
Steve Millard van Arla: “E-commerce is een van de snelst groeiende afzetplatformen van Arla. We bouwen voor meerdere marktcategorieën aan het platform. Daarmee kunnen we de groeimogelijkheden binnen de e-commerce exploiteren en voordeel doen met de online marktplaats om ons merk te laten groeien en om Arla van een nieuw afzetkanaal te voorzien."
“We zien mondiaal grote mogelijkheden voor e-commerce en met de lancering in het VK zijn we een stap dichter bij digitaal aanbieden."
Bron: foodingredientsfirst.com