Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Van restaurantgast naar maaltijdserviceklant

"Maaltijdbezorgservice is enorme groeimarkt"

Tholen – Na tien jaar lang Eeterij H'eerlijk in Wageningen te hebben gerund, vonden uitbaters Chris en Doetie het tijd voor een nieuwe uitdaging. In reactie daarop heeft het tweetal Heerlijk aan Huis opgezet, een kleinschalige, lokale maaltijdservice met een persoonlijke benadering. Gisteren was de eerste bezorgdag. Het idee voor een eigen bezorgservice komt niet zomaar uit de lucht vallen. De lange dagen in het restaurant vielen steeds zwaarder. "Met Heerlijk aan Huis kunnen we het iets rustiger aan gaan doen", vertelt Doetie. "En maaltijdbezorgservice is natuurlijk een enorme groeimarkt."



Dagverse maaltijden

Bij hun voormalige biorestaurant, dat op 1 juli dit jaar sloot, experimenteerden Chris en Doetie eerder al met een afhaalpunt. Ze zagen het vooral als een opstapje richting thuisbezorging. Inmiddels is het pand niet meer in gebruik. De twee werken vanuit huis en hebben daar een professionele keuken geïnstalleerd, voorzien van wasstraat, steamer, professioneel fornuis en afzuigkap. Chris ontfermt zich net als voorheen over de keuken. Doetie neemt bij Heerlijk aan Huis het klantcontact voor haar rekening en komt de maaltijden persoonlijk langsbrengen in een daarvoor bestemde koelauto. Bestellen kan uitsluitend via het bestelformulier op de website en dient een dag van tevoren plaats te vinden. Alle maaltijden zijn dagvers.

Zelf had Doetie als voormalige gastvrouw haar handen vol aan het ontwerp van de website: "Daar komt nog veel bij kijken. Er zit een heel bestelsysteem achter. Het is een heel gepuzzel om de website op technisch vlak werkend te krijgen én tegelijkertijd gebruiksvriendelijk te laten zijn. Alles moet soepel verlopen: klant is immers koning."



Liever lekker van dichtbij

Heerlijk aan Huis bezorgt in Wageningen en Bennekom. De ondernemers hechten veel waarde aan het lokale karakter van hun onderneming. Waar mogelijk kopen ze in bij lokale leveranciers als De Hoge Born, Ecofields, De Groene Weg en Sundara. "We houden het bewust lokaal om het behapbaar te houden. Om die reden zijn niet alle ingrediënten per definitie biologisch. Dat zou betekenen dat je 's winters sperziebonen uit Ethiopië moet laten invliegen om je aanbod gevarieerd te houden, dat is toch mesjogge? Of je moet de hele winter door kool van eigen bodem voorschotelen. Dan liever af en toe niet-biologische groenten van dichtbij om de variatie erin te houden", licht Doetie haar keuze toe. Producten die wel lokaal verkrijgbaar zijn, zoals vlees, zijn overigens standaard biologisch. "Daar valt niet over te twisten."

Avondmaaltijd voor de drukbezette consument

Het gros van de maaltijdcateraars focust zich op de doelgroep senioren. "Deze cateraars bezorgen vaak alleen 's ochtends of tussen de middag. Voor de avondmaaltijd zijn weinig alternatieven voorhanden. Daar is nog veel ruimte onbenut gelaten. Wij kiezen bewust voor een bezorgmoment tussen 16:00 en 18:00 uur om de groep mensen met een vol programma te bedienen. Zij die met een vaste sportavond of mensen die een vergadering bijwonen of onverhoopt moeten overwerken. Hebben we voor onze overburen bij de WUR meteen een mooi alternatief voor de stapel pizzadozen", lacht ze.

Voor meer informatie:
info@heerlijkaanhuis.nl
www.heerlijkaanhuis.nl
www.facebook.com/heerlijkaanhuis