Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
"We zitten in een groeimarkt, de vlag hangt absoluut niet halfstok"
Verkoopverlies van 30% na schrappen Bio+ door Jumbo
De A-merken hebben een redelijk jaar achter de rug. De omzet van grote merken steeg in de supermarkten met gemiddeld 1,7 procent. Dat is wel minder dan de groei van de totale supermarktomzet: 2,6 procent. Dat betekent dat huismerken in 2016 weer wat terrein hebben gewonnen. Dit blijkt uit de A-merken Top 100, samengesteld door marktonderzoeker IRI en vanochtend gepubliceerd in Foodmagazine.
Jumbo schrapt Bio+
Maar waar stijgers zijn, zijn natuurlijk ook verliezers. Bio+, dat een groot aantal biologische producten maakt, is bij Jumbo (bijna 600 supermarkten) uit het assortiment gegooid. Een verkoopverlies van 30 procent. Dat is een klap voor het bedrijf. "Het is na lang overleg gegaan, dus we zagen het wel aankomen", zegt Bio+-bestuurder Bert Leffers. "Maar goed, we zitten in een groeimarkt, dus we proberen met onze andere klanten meer zaken te doen. Zoals met de supermarktketens van Superunie; Plus, Jan Linders, Hoogvliet, noem maar op. De vlag hangt hier absoluut niet halfstok, mocht u dat soms denken."