Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gruppo Canova (Almaverde Bio):

"Afzet van bio-AGF is booming"

"Een soortgelijke groei hebben we niet eerder meegemaakt. Op 30 september hebben we een groei van 47 procent geregistreerd vergeleken met september 2015 en een 20 procent groei in vergelijking met 1 januari. Wanneer deze trend doorzet, zal de groep het jaar afsluiten met een omzet van 85 miljoen euro. En dan te bedenken dat de zomer heel anders startte", vertelt Ernesto Fornari, directeur van het bedrijf Canova, Gruppo Apofruit's gespecialiceerd in biologische producten en licentiehouder van het merk Almaverde Bio.


Links Ernesto Fornari, directeur van Canova, rechts Gianluca Casadio, marketing manager bij Apfruit

Eind juni was de groei sinds het begin van het jaar 23 procent, maar in juli stopte de groei. "Juli was niet de perfecte zomer maand, maar in augustus herstelde de markt zich (+8 procent). September was uitstekend, zowel op de binnenlandse markt als voor de export."

Op de binnenlandse markt vond de herintroductie van appelen, peren, tafeldruiven, bloemkool en venkel plaats. Daarnaast voerde we ook de granaatappel in aan het begin van het seizoen. De consumptie van gember herstelde zich aan het eind van de maand na de gewoonlijke daling in de zomer, terwijl de mango's en avocado's voortdurend groeiden sinds hun introductie twee jaar geleden.


Eigen verkoopeiland van Almaverde Bio in een hypermarkt in Modena.

"Ons assortiment bevat nu ook vroege en exclusieve variëteiten volledig naar wens van de consument om een grotere keus te hebben. Bedenk dat we de gele kiwi pas dit jaar hebben geïntroduceerd en ze hun plek nu al gevonden hebben, evenals de ClemenRubi."

Een uitbreiding van het assortiment is niet genoeg om dergelijke cijfers te rechtvaardigen. De verkoopkanalen zijn minstens zo belangrijk. "Retailers reserveren meer ruimte voor biologische producten omdat het een nieuwe trend is onder consumenten". Een voorbeeld hiervan is Conad, die in september hun eigen biologisch merk lanceerde 'Verso Natura'.

Buitenlandse markten hebben eveneens bijgedragen aan de gestegen verkoop. "Ondanks de regen was het seizoen voor pitloze druiven uitstekend in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden en Frankrijk. Dit product wordt eindelijk ook populair in Italië. Wanneer je het proeft, wint het van de traditionele variëteiten".


"Medewerker op het verkoopeiland van Almaverde Bio producten in een hypermarkt in Modena.

Het seizoen voor winterappelen en peren startte goed. Dit voorspelt een interessant seizoen, zeker als men bedenkt dat er dit jaar een tekort is op de Europese markt aan biologische appelen.


Voor meer informatie:

Canova srl
Via Emilia Levante, 2750
47020 Longiano (FC)
Domestic market dept.
T.: (+39) 0547 53019
F: (+39) 0547 652266
Export dept.
T: (+39) 0547 57541
F: (+39) 0547 652237
commerciale.canova@apofruit.it
www.canovaprodottibiologici.it
Publicatiedatum: