Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bio-melk gebruikt door finalisten Koffietop100

Net als voorgaande jaren zijn er ook dit jaar weer meerdere horecazaken doorgedrongen tot de Misset Koffietop100, die de biologische melk van Zuivelrijck gebruikten in combinatie met de koffie.

De Koffietop100 wordt jaarlijks georganiseerd door Misset Horeca, het toonaangevende magazine voor de horeca. Honderden koffiebedrijven in drie rondes bezocht door mystery guests, een vakjury en de hoofdjury. Zij gingen op zoek naar de beste koffieserverende bedrijven van ons land. Bij elk bedrijf worden dezelfde dranken in dezelfde volgorde geproefd: eerst een filterkoffie (americano of lungo), dan een espresso en als laatste een cappuccino. Ieder jaar wordt het moeilijker om de Koffietop te bereiken. De concurrentie wordt steeds sterker.



Voor het maken van de cappuccino wordt altijd geadviseerd volle melk te gebruiken. Je hebt hierbij de keuze tussen verse of houdbare melk. Bij alle zaken die voor de cappuccino de houdbare volle melk van Zuivelrijck gebruikten was de hoogste notering voor de Friese provinciewinnaar Golfbar Mulligan, gevolgd door Coffee Central uit Leeuwarden (nr. 21), Royaal Belegd uit Sneek (nr. 31) en Coffee Corazon uit Amersfoort (nr. 42).

René van der Veen van Zuivelrijck vertelt enthousiast: "Geweldig om te zien hoe al deze zaken vol overgave bezig zijn om de lekkerste koffies en cappuccino's te maken. Iedereen heeft z'n eigen stijl, maar de passie voor koffie staat voorop." Alle zaken hebben met elkaar gemeen dat ze al jaren gepassioneerd met koffie bezig zijn en iedereen doet het op z'n eigen manier. Ze kiezen ook bewust voor bepaalde koffiebonen. In dit geval waren het de koffiebonen van Earth, Peeze, Mocca d'Or en Boot. Ook zien we dat de gebruikte melk belangrijk blijft. Volgens provinciewinnaar Ruben bestelde vroeger slechts 20 procent van de gasten melkkoffies. Sinds ze Zuivelrijck gebruiken is dat toegenomen tot 40 procent."
Publicatiedatum: