Jacco van Liere.
Verschuiving
In 2015 bestond UniPharma 35 jaar. Dit werd gevierd met een nieuwe uitstraling. Een uitstraling die meer past bij de huidige marktpositionering. Jacco: "Deze vernieuwing was nodig. UniPharma komt van origine uit de drogisterijhoek en is de laatste jaren steeds verder opgeschoven richting de natuurvoeding. Met ons brede bio-assortiment en een wat andere aanpak dan gebruikelijk zien wij zeker kansen om onze plek in de natuurvoedingsbranche verder uit te breiden."Een schap vol bio-producten die verkrijgbaar zijn via UniPharma.
Hoe gaat UniPharma te werk? "We werken volgens de principes van category management. We gaan hiermee voor een optimale samenstelling van de categorie, zodat deze maximale waarde heeft. Goed zijn in wat je hebt, daar gaat het bij category management om. Het moet duidelijk zijn wat en waarom je iets verkoopt. We verdelen de schappen onder in verschillende categorieën, bijvoorbeeld orthomoleculair, glutenvrij en lactosevrij. En dan bekijken we welke merken en producten daar onder passen. Zo bouwen we categorieën op en is het merk zelf dus eigenlijk ondergeschikt aan de categorie."
Hier worden de pakketten gevuld voor de klanten die via de webshop een bestelling hebben gedaan.
Exclusiviteit
Jacco benadrukt dat UniPharma gaat voor merken met onderscheidende waarde. Van diverse merken is UniPharma exclusieve distributeur. Dit geldt bijvoorbeeld voor Semper. "Steeds meer producten van dit merk zijn naast glutenvrij ook biologisch. Denk hierbij aan pasta en havermout. We zijn ook distributeur van het Duitse bio-merk Rabenhorst. Binnenkort introduceren we nieuwe smoothies van Rabenhorst. We zijn niet specifiek op zoek naar exclusiviteit met de bio-merken. Het gaat het toch vooral om hoe je het merk neerzet in de winkel."Rabenhorstsappen.
Voor meer informatie:
Jacco van Liere
UniPharma
Ramsburgerweg 2-12
4332 SG Middelburg
0118 434400
j.a.vanliere@unipharma.nl
www.unipharma.nl