Onderzoek onder Amerikaanse consumenten:

'Biologisch marketingtruc en excuus voor hogere prijzen'

Hoewel de Amerikaanse bio-markt snel groeit, heerst er onder de consument enige scepsis over de geldigheid van de claims. Onderzoekers van Mintel concluderen dat 51% van de consumenten het label 'biologisch' ziet als een excuus van de producent om de prijs te verhogen.



Tussen de 35-39% van de consumenten heeft er vertrouwen in dat de biologisch gelabelde producten ook daadwerkelijk biologisch zijn. Zo'n 40% beseft dat de biologische markt streng gereguleerd is, terwijl 38% van de consumenten biologische producten als een marketingtruc ziet.

Het onderzoek ging ook over het aankoopgedrag. Ondanks het duurdere prijskaartje gaf 33% van de ondervraagden aan biologische producten te hebben gekocht in het voorgaande halfjaar. Onder Millenials (18-34 jaar) was dat 60%. Van de consumenten die regelmatig biologisch kopen gelooft 72% dat biologische producten een gezondere keuze is, 69% kiest voor biologisch uit ethische motieven. De lagere aanwezigheid van ongewenste ingrediënten is voor 43% van de ondervraagden reden tot aankoop, 30% koopt biologisch omdat de producten minder bewerkt zijn.

Klik hier om het volledige onderzoek van Mintel te downloaden.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.