Onderzoek onder Amerikaanse consumenten:
'Biologisch marketingtruc en excuus voor hogere prijzen'
Tussen de 35-39% van de consumenten heeft er vertrouwen in dat de biologisch gelabelde producten ook daadwerkelijk biologisch zijn. Zo'n 40% beseft dat de biologische markt streng gereguleerd is, terwijl 38% van de consumenten biologische producten als een marketingtruc ziet.
Het onderzoek ging ook over het aankoopgedrag. Ondanks het duurdere prijskaartje gaf 33% van de ondervraagden aan biologische producten te hebben gekocht in het voorgaande halfjaar. Onder Millenials (18-34 jaar) was dat 60%. Van de consumenten die regelmatig biologisch kopen gelooft 72% dat biologische producten een gezondere keuze is, 69% kiest voor biologisch uit ethische motieven. De lagere aanwezigheid van ongewenste ingrediƫnten is voor 43% van de ondervraagden reden tot aankoop, 30% koopt biologisch omdat de producten minder bewerkt zijn.
Klik hier om het volledige onderzoek van Mintel te downloaden.