In de zomer van 2015 krijgt de bescheiden promotiecampagne Biologisch Lekker Natuurlijk een driejarig vervolg. Dit kan door de steun van VBP en Biohuis en van de Europese Unie. Met de slogan 'Ontdek Bio' stimuleert Bionext de 'licht groene' consument om een keertje vaker een biologisch product in het boodschappenmandje te leggen.
Doel van de campagne is het bekend maken van het Europees biologisch keurmerk, het laten zien, ruiken, voelen en ervaren wat biologisch is en het stimuleren van de verkoop van biologische producten in Nederland. Naar schatting worden 5 miljoen mensen per jaar bereikt.
Biologische boeren en tuinders, producenten en handelsbedrijven, supermarkten en bio-winkels kunnen aanhaken en in de actieperiodes een eigen actie of event organiseren.
Er zijn jaarlijks 2 publieksevenementen, gericht op het grote publiek: Lekker naar de Boer (jaarlijks in juni), waarbij de nadruk ligt op beleven en ervaren van biologisch. En de Bio10Daagse (jaarlijks in september), waarbij de nadruk ligt op aankopen stimuleren.
Tijdens de Bio-beurs (januari) gaat Bionext in overleg met bedrijven om te kijken hoe zij in hun eigen communicatie-uitingen meer bekendheid kunnen geven aan het biologisch keurmerk. Op die manier horen consumenten via heel veel verschillende kanalen de meerwaarde van biologisch en is het effect het grootste.
Voor meer informatie: Miriam van Bree via van.bree@bionext.nl
Abonneren
Vacatures
Promotiecampagne Ontdek Bio voor de 'licht groene' consument
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-25 LTO verzet zich bij Raad van State tegen natuurplan Zeewolde
- 2023-09-25 Demeter Monitor 2022/2023: Lichte omzetstijging Demeter-producten in 2022 ondanks moeilijke marktsituatie
- 2023-09-25 Subsidie van 25.000 euro voor 'De Nieuwe Boerenfamilie'
- 2023-09-22 Wachtlijst voor natuurinclusief boeren via Land van Ons
- 2023-09-21 Niet-toegestaan glufosinaat aangetoond in biologische producten
- 2023-09-19 Nieuw in Nederland: keuzedeel agro-ecologie
- 2023-09-18 Inschrijven voor Nuffield Scholarship kan tot 1 oktober
- 2023-09-12 Nieuwe masterclass biologisch van de HAS en Yuverta start eind oktober
- 2023-09-08 Aanmelden Innovatie Challenge voor studenten en young professionals geopend
- 2023-09-07 Blauwtongvirus vastgesteld op enkele schapenbedrijven in Midden-Nederland
- 2023-09-05 VK stelt verplichting COI bij import vanuit de EU opnieuw uit
- 2023-08-31 Linda Broekhuizen nieuwe voorzitter bestuur Foodvalley NL
- 2023-08-17 Extra toezicht op percelen op afstand van de hoofdlocatie
- 2023-08-17 Totaal beheerd vermogen Triodos Investment Management in het eerste halfjaar van 2023 +3,5%
- 2023-08-15 Start tweede inspectie bij hoog risico bedrijven
- 2023-08-11 Alle informatie over eiwithoudende gewassen gebundeld op Zwitsers kennisplatform
- 2023-08-09 Grootste nationale groenteprogramma van start, 120.000 kinderen leren over gezonde voeding
- 2023-08-09 KNMI werkt aan nieuwe klimaatscenario’s
- 2023-08-09 Verdiepingscursus biodynamische landbouw op Warmonderhof
- 2023-07-19 Veel kindermarketing voldoet niet aan de regels