Promotiecampagne Ontdek Bio voor de 'licht groene' consument
Doel van de campagne is het bekend maken van het Europees biologisch keurmerk, het laten zien, ruiken, voelen en ervaren wat biologisch is en het stimuleren van de verkoop van biologische producten in Nederland. Naar schatting worden 5 miljoen mensen per jaar bereikt.
Biologische boeren en tuinders, producenten en handelsbedrijven, supermarkten en bio-winkels kunnen aanhaken en in de actieperiodes een eigen actie of event organiseren.
Er zijn jaarlijks 2 publieksevenementen, gericht op het grote publiek: Lekker naar de Boer (jaarlijks in juni), waarbij de nadruk ligt op beleven en ervaren van biologisch. En de Bio10Daagse (jaarlijks in september), waarbij de nadruk ligt op aankopen stimuleren.
Tijdens de Bio-beurs (januari) gaat Bionext in overleg met bedrijven om te kijken hoe zij in hun eigen communicatie-uitingen meer bekendheid kunnen geven aan het biologisch keurmerk. Op die manier horen consumenten via heel veel verschillende kanalen de meerwaarde van biologisch en is het effect het grootste.
Voor meer informatie: Miriam van Bree via van.bree@bionext.nl