Promotiecampagne Ontdek Bio voor de 'licht groene' consument

In de zomer van 2015 krijgt de bescheiden promotiecampagne Biologisch Lekker Natuurlijk een driejarig vervolg. Dit kan door de steun van VBP en Biohuis en van de Europese Unie. Met de slogan 'Ontdek Bio' stimuleert Bionext de 'licht groene' consument om een keertje vaker een biologisch product in het boodschappenmandje te leggen.

Doel van de campagne is het bekend maken van het Europees biologisch keurmerk, het laten zien, ruiken, voelen en ervaren wat biologisch is en het stimuleren van de verkoop van biologische producten in Nederland. Naar schatting worden 5 miljoen mensen per jaar bereikt.

Biologische boeren en tuinders, producenten en handelsbedrijven, supermarkten en bio-winkels kunnen aanhaken en in de actieperiodes een eigen actie of event organiseren.

Er zijn jaarlijks 2 publieksevenementen, gericht op het grote publiek: Lekker naar de Boer (jaarlijks in juni), waarbij de nadruk ligt op beleven en ervaren van biologisch. En de Bio10Daagse (jaarlijks in september), waarbij de nadruk ligt op aankopen stimuleren.

Tijdens de Bio-beurs (januari) gaat Bionext in overleg met bedrijven om te kijken hoe zij in hun eigen communicatie-uitingen meer bekendheid kunnen geven aan het biologisch keurmerk. Op die manier horen consumenten via heel veel verschillende kanalen de meerwaarde van biologisch en is het effect het grootste.

Voor meer informatie: Miriam van Bree via van.bree@bionext.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven