Heb of ken jij een interessant verhaal over een product, merk of ingrediënt? Deel het dan nu met anderen door het te uploaden in de Questionmark app. Questionmark biedt consumenten inzicht in de impact van consumentenproducten. De producten worden onderzocht op de thema's volksgezondheid, milieu, mensenrechten en dierenwelzijn. Tot nu toe liet Questionmark per product een score zien van 1 tot 10. Afgelopen week introduceerde Questionmark The Stories, een kanaal waarop bedrijven, keurmerken en maatschappelijke organisaties hun eigen verhaal kunnen vertellen en direct kunnen koppelen aan het product waar het om gaat. Maar ook consumenten of nieuwsmakers kunnen hun verhalen over een product via het stories kanaal delen, in de vorm van filmpjes, artikelen, infographic's en foto's. Stories kunnen informeren of inspireren, of gewoon leuk zijn om te zien. Door een story te liken kunnen consumenten het verhaal omhoog stemmen, zodat zij kunnen beïnvloeden welke verhalen voor hen het meest relevant zijn.
Questionmark is ontstaan uit de gedachte dat steeds meer consumenten bewustere keuzes willen maken. Dat is niet altijd even makkelijk, omdat ze verdwalen in een woud van onvolledige, onjuiste of technische informatie, gezonde claims, keurmerken et cetera. De stories bieden een oplossing voor de behoefte om direct in verbinding te komen met de mensen, dieren en organisaties die betrokken zijn in het productieproces. Door stories met elkaar te delen, ontstaat er interactie tussen de verschillende partijen uit de keten en wordt het beeld rondom producten completer. Zo zet Questionmark opnieuw een stap in de richting van transparante productieketens. Het doel: het versnellen van de verduurzaming in de ketens.
Ook een story delen of stories bekijken? Download dan de Questionmark app hier.
Abonneren
Vacatures
App vertelt consument het verhaal achter de producten
The Stories, het kanaal voor jouw verhaal
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-26 "Ransomware een plaag in Europa"
- 2023-09-20 Royal HZPC Group ernstig getroffen door cybercriminaliteit
- 2023-06-08 "Volg je orders en statussen voortaan met stoplichten"
- 2023-06-06 "Het gemak waarmee consumenten hierdoor kunnen bestellen is een groot voordeel voor de webshops en partners"
- 2023-06-02 Kunstmatige intelligentie vreet stroom
- 2023-05-31 Robotbouwers willen van biologisch naar gangbaar
- 2023-05-25 Webinar Aptean & Microsoft: De impact van technologie op operationele efficiëntie
- 2023-04-21 "Waarom is traceability zo belangrijk?"
- 2023-04-14 Exclusief event bij foodbedrijf op locatie
- 2023-03-06 Aankondiging nationaal onderzoek naar de belangen bij automatisering binnen de AGF-sector
- 2023-03-02 ‘’Ongelooflijk! Nog altijd veel papier op de productievloer’’
- 2023-01-06 6 trends die de Food & Beverage-industrie zullen beïnvloeden in 2023
- 2023-01-05 "Een groen hoofd van de green deal?!"
- 2022-12-07 IDC Trendrapport: Mondiale Trends en Strategische Inzichten in de Food & Beverage-sector
- 2022-12-02 "De tikkende tijdbommen van de AGF: certificaten"
- 2022-11-30 "Digitale kansen benutten in iedere levensfase van het AGF-bedrijf"
- 2022-11-25 Collect&Go (Colruyt) test zelfrijdend voertuig voor boodschappenlevering
- 2022-11-11 Hoe digitalisering helpt de 5 grootste uitdagingen in de voedingsindustrie op te lossen
- 2022-10-11 Webinar: Wat staat er hoog op de agenda van de voedingsmiddelenindustrie?
- 2022-10-06 "Digitale communicatie in versketen eindelijk goed geregeld"