Heb of ken jij een interessant verhaal over een product, merk of ingrediënt? Deel het dan nu met anderen door het te uploaden in de Questionmark app. Questionmark biedt consumenten inzicht in de impact van consumentenproducten. De producten worden onderzocht op de thema's volksgezondheid, milieu, mensenrechten en dierenwelzijn. Tot nu toe liet Questionmark per product een score zien van 1 tot 10. Afgelopen week introduceerde Questionmark The Stories, een kanaal waarop bedrijven, keurmerken en maatschappelijke organisaties hun eigen verhaal kunnen vertellen en direct kunnen koppelen aan het product waar het om gaat. Maar ook consumenten of nieuwsmakers kunnen hun verhalen over een product via het stories kanaal delen, in de vorm van filmpjes, artikelen, infographic's en foto's. Stories kunnen informeren of inspireren, of gewoon leuk zijn om te zien. Door een story te liken kunnen consumenten het verhaal omhoog stemmen, zodat zij kunnen beïnvloeden welke verhalen voor hen het meest relevant zijn.
Questionmark is ontstaan uit de gedachte dat steeds meer consumenten bewustere keuzes willen maken. Dat is niet altijd even makkelijk, omdat ze verdwalen in een woud van onvolledige, onjuiste of technische informatie, gezonde claims, keurmerken et cetera. De stories bieden een oplossing voor de behoefte om direct in verbinding te komen met de mensen, dieren en organisaties die betrokken zijn in het productieproces. Door stories met elkaar te delen, ontstaat er interactie tussen de verschillende partijen uit de keten en wordt het beeld rondom producten completer. Zo zet Questionmark opnieuw een stap in de richting van transparante productieketens. Het doel: het versnellen van de verduurzaming in de ketens.
Ook een story delen of stories bekijken? Download dan de Questionmark app hier.

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
- Partij voor de Dieren Zuid-Holland wil af van energieslurpende glastuinbouw
- "Als de biologische appelverkoop niet stijgt, zullen we onze Jonagold nooit verkocht krijgen"
- Welke taal spreken koeien?
- Eigenaren Sprinklr zien af van winst, het vergroten van de biodiversiteit heeft prioriteit
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
App vertelt consument het verhaal achter de producten
The Stories, het kanaal voor jouw verhaal
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-01-06 6 trends die de Food & Beverage-industrie zullen beïnvloeden in 2023
- 2023-01-05 "Een groen hoofd van de green deal?!"
- 2022-12-07 IDC Trendrapport: Mondiale Trends en Strategische Inzichten in de Food & Beverage-sector
- 2022-12-02 "De tikkende tijdbommen van de AGF: certificaten"
- 2022-11-30 "Digitale kansen benutten in iedere levensfase van het AGF-bedrijf"
- 2022-11-25 Collect&Go (Colruyt) test zelfrijdend voertuig voor boodschappenlevering
- 2022-11-11 Hoe digitalisering helpt de 5 grootste uitdagingen in de voedingsindustrie op te lossen
- 2022-10-11 Webinar: Wat staat er hoog op de agenda van de voedingsmiddelenindustrie?
- 2022-10-06 "Digitale communicatie in versketen eindelijk goed geregeld"
- 2022-09-16 "Als de basis goed staat, maak je een enorme efficiëntieslag"
- 2022-09-02 UniPharma kiest voor opschalen door middel van Cobots
- 2022-08-18 "Voorkom kennisverloop in AGF-bedrijven met behulp van ERP-software"
- 2022-04-07 "Met BioGraphy vertelt elke biologische appel zijn eigen verhaal"
- 2022-04-07 "Marni Fruit, BIO-Center ZANN, African Growers Coöperatie U.A. en Harva International over op GreenCommerce"
- 2022-03-30 Skal kampt met grote ICT-storing
- 2022-03-09 Een ERP-implementatie: Hoe bereik je de beoogde doelstellingen?
- 2022-02-24 "Handels- en productiebedrijven iets meer bezig met digitalisering"
- 2022-02-02 Power BI in de AGF
- 2022-01-28 Webinar ‘De nieuwste generatie software voor de digitalisering van jouw foodbedrijf’
- 2022-01-27 AGF-automatiseerders reageren op onmacht Belastingdienst om btw-verlaging op groenten en fruit door te voeren