Jose Calderon, export manager bij Farmpak, bezocht afgelopen week Eosta in Nederland en was aangenaam verrast toen hij mee naar buiten werd getroond voor een fotosessie met de vijftienmiljoenste zoete aardappel. Productmanager Sander Dijkslag licht toe: "Wij hebben elk jaar een grote omzetgroei gezien en zijn overtuigd dat deze groei nog verder zal doorzetten. De grote vraag naar dit bijzondere product is echter niet de enige oorzaak van het succes. Het is ook een beloning voor de constante kwaliteit en de uitstekende logistiek van Farmpak."
Jose Calderon is een tevreden man: "We zijn erg gecharmeerd van het feit dat Eosta het verhaal en de mensen achter onze producten laat zien via het Nature & More transparantiesysteem. Veel mensen in Europa weten nog heel weinig over de positieve eigenschappen van de zoete aardappel en de heerlijke smaak en de veelzijdigheid en daarom is het zo belangrijk dat Nature & More ze goede voorlichting geeft. Wist je bijvoorbeeld dat de zoete aardappel ondanks zijn naam een lagere glycemische index heeft dan gewone aardappelen? Feitelijk zijn de twee gewassen niet eens familie van elkaar!"
Barbecuen? De ideale groente!
Als 'Pepe' wordt gevraagd hoe hij de zoete aardappel thuis in North Carolina het liefste eet, glimlacht hij: "In aluminiumfolie gewikkeld en geroosterd op de barbecue... en als ze gaar zijn, besprenkelen met vers limoensap en Mexicaanse kruiden... echt heerlijk!"Voor meer informatie: www.natureandmore.com en www.eosta.com