De Duitse privéhuishoudens kochten in 2013 weer duidelijk meer biologisch fruit dan in het jaar daarvoor, zo blijkt uit onderzoeksgegevens van de Duitse Agrarmarkt Informations-Gesellschaft (AMI). Met een afzetstijging van 4,5% vertoont het groeipercentage na 3 jaar van stagnatie weer een duidelijke plus. Een gemiddeld Duits huishouden kocht in 2013 4,3 kilogram vers biologisch fruit en gaf hier gemiddeld 2,57 euro per kilogram aan uit. In 2012 lag dit bedrag nog op 2,38 euro.
Klik hier voor meer informatie.
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-25 Kansen voor biologische teelt van Cantaloupe-meloenen
- 2022-05-25 "Tijdens de langdurige bewaring wordt het kaf van het koren gescheiden"
- 2022-05-25 Catalaans bedrijf maakt eetbare verpakkingen
- 2022-05-24 "Komend seizoen breiden we de teelt van bio-zoete aardappelen in Portugal met 30 hectare uit"
- 2022-05-23 Piekopbrengst voor bio-blauwe bessen in Californië en Georgia
- 2022-05-23 Groente & Fruitbrigade opent derde locatie in IJsselmuiden
- 2022-05-20 Regering moet onderzoek doen naar nutriënten uit menselijke mest
- 2022-05-20 "Combinatie van verse en verwerkte gember vergroot afzetkansen"
- 2022-05-20 "Totaalassortiment aanbieden is een uitdagende, maar ook zeer passende stap"
- 2022-05-19 Special AGF volgende maand van start
- 2022-05-19 Biologische landbouw in opmars in het Verenigd Koninkrijk
- 2022-05-19 Areaaluitbreiding vollegrondsgroenteteelt, biologische tuinbouw in opmars
- 2022-05-19 Oogst van witte kolen in rassenproef had vroeger gemogen
- 2022-05-18 Ombouw kas voor bioteelt in beeld
- 2022-05-18 Dure groenten in supermarkt, dus dan maar zelf kweken?
- 2022-05-18 "Aanbod oude aardappelen raakt geleidelijk op"
- 2022-05-18 "Droogte precair maar nog niet desastreus voor akker- en tuinbouw"
- 2022-05-17 Vervolg Green Deal voor duurzame voedselproductie
- 2022-05-17 "Hoe langer je biologisch teelt, hoe blijer je wordt"
- 2022-05-16 Ex-profvoetballer Mario Gomez investeert in Food Tech start-up Organic Garden