Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Geen 'Kies Bewust'-logo meer op kip bij Dirk en Dekamarkt
Supermarkten Dirk en Dekamarkt stoppen met het plakken van een 'Kies Bewust' logo met de woorden 'met respect voor mens, dier en milieu' op plofkip. Wakker Dier bestempelde deze kip al eerder als flopkip omdat de welzijnsverbeteringen marginaal zijn. De organisatie wil dat de supermarkten starten met de omschakeling naar een kip die bewezen diervriendelijker is: de kip met 1 Beter Leven-ster van de Dierenbescherming.
Dirk en Dekamarkt geven aan om voor kip in de loop van 2014 ook aan de CBL-norm van 2020 te willen voldoen. Daarmee zouden deze supermarkten mogelijk de eersten zijn die de uiteindelijke ‘kip van morgen’ verkopen.