Geen 'Kies Bewust'-logo meer op kip bij Dirk en Dekamarkt

Supermarkten Dirk en Dekamarkt stoppen met het plakken van een 'Kies Bewust' logo met de woorden 'met respect voor mens, dier en milieu' op plofkip. Wakker Dier bestempelde deze kip al eerder als flopkip omdat de welzijnsverbeteringen marginaal zijn. De organisatie wil dat de supermarkten starten met de omschakeling naar een kip die bewezen diervriendelijker is: de kip met 1 Beter Leven-ster van de Dierenbescherming.

Dirk en Dekamarkt geven aan om voor kip in de loop van 2014 ook aan de CBL-norm van 2020 te willen voldoen. Daarmee zouden deze supermarkten mogelijk de eersten zijn die de uiteindelijke ‘kip van morgen’ verkopen.




Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven