Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Ik heb de Pomms' frites tot culifrites omgedoopt"

Biologische frites op North Sea Jazz blijkt goede zet

De 38e editie van het muziekfestival North Sea Jazz op 12, 13 en 14 juli in Ahoy Rotterdam had dit jaar voor het eerst frites in het aanbod van foodconcepten. Het aantrekken van cateraar Pomms' Friet als aanbieder van biologische frites bleek een goede zet, zo laat Hans Kuipers weten. Hij is manager Food And Beverage (FAB) Concepts (onderdeel van evenementenorganisatie LOC7000 uit Lochem) en verantwoordelijk voor het aanbod van eten en drinken op het jazzfestival.

Kuipers zag de omzet van frites elke dag groeien. De belangstelling was enorm. "Jarenlang heb ik de komst van frites naar North Sea Jazz afgehouden. Ik vond het niet passen bij het publiek." North Sea Jazz trekt meer het hogere segment aan volgens de FAB Concepts-manager. Maar omdat er vaak de opmerking kwam van de festivalgangers dat ze ook wel eens trek hadden in een patatje, besloot Kuipers tot de fritesverkoop.

Culifrites

Daarvoor nam hij Pomms' uit Bussum in de arm. "Zij maken biologische frites." Dit bedrijf bereidt frites van in de schil gesneden biologische aardappelen. Ze gebruikt biologische frituurolie en serveert de frites in een puntzak met een vakje voor de biologische mayonaise. "Ik heb ze tot culifrites omgedoopt."

Biologische bitterballen

Naast frites leverde Pomms' ook de bittergarnituur die te koop was op het dakterras Tigris op North Sea Jazz. "Hoofdsponsor op dit meetingpoint is Grolsch. Bij bier past bittergarnituur", legt Kuipers uit. Ook hier gaat het om biologische bitterballen met vlees- en geitenkaasvulling.

Voor meer informatie: www.pomms.nl

Bron: Misset Horeca
Publicatiedatum: