Kuipers zag de omzet van frites elke dag groeien. De belangstelling was enorm. "Jarenlang heb ik de komst van frites naar North Sea Jazz afgehouden. Ik vond het niet passen bij het publiek." North Sea Jazz trekt meer het hogere segment aan volgens de FAB Concepts-manager. Maar omdat er vaak de opmerking kwam van de festivalgangers dat ze ook wel eens trek hadden in een patatje, besloot Kuipers tot de fritesverkoop.
Culifrites
Daarvoor nam hij Pomms' uit Bussum in de arm. "Zij maken biologische frites." Dit bedrijf bereidt frites van in de schil gesneden biologische aardappelen. Ze gebruikt biologische frituurolie en serveert de frites in een puntzak met een vakje voor de biologische mayonaise. "Ik heb ze tot culifrites omgedoopt."Biologische bitterballen
Naast frites leverde Pomms' ook de bittergarnituur die te koop was op het dakterras Tigris op North Sea Jazz. "Hoofdsponsor op dit meetingpoint is Grolsch. Bij bier past bittergarnituur", legt Kuipers uit. Ook hier gaat het om biologische bitterballen met vlees- en geitenkaasvulling.Voor meer informatie: www.pomms.nl
Bron: Misset Horeca