Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Droes Prinsen, mede-oprichter La Place:

"Goed zijn kan met unieke, onderscheidende, vaak biologische producten"

"We laten ons bij La Place niet leiden door inkoop. Dan bepaalt die soms op basis van de aanbiedingen wat wordt ingekocht. Dat is iets wat ik niet wil. Ook niet als daar op jaarbasis een paar ton euro voordeel mee is gemoeid. Op termijn wint kwaliteit." Dat zegt Droes Prinsen, mede oprichter van La Place, de horecaketen van warenhuisketen V&D.

"Wij ontwikkelen onze eigen producten. Er geldt maar één ding: smaak. Wij laten onze producten niet keuren bij het NBC en doen niet mee aan vakwedstrijden. Wij ontwikkelen een eigen identiteit, die past bij onze cultuur. Vooral niet kopiëren. Dat hebben mensen snel door. En een product moet van jezelf worden. Dan ga je het ook vertroetelen."

"Smaak, herkomst, 100% natuurlijk, dierenwelzijn, geen onnatuurlijke additieven in de grondstoffen, daar baseren wij onze inkoop op. Wij proberen de grondstoffen ook zo lokaal mogelijk in te kopen en willen kilometers voor distributie van grondstoffen voorkomen: Voor de klant geldt dat die 'waar voor zijn geld krijgt."

"La Place komt wel eens duur over. Wil je goed zijn, dan moet je wel een goede prijs vragen. Dat is niet gemakkelijk. Dat kan wel met unieke, onderscheidende producten: 100% natuurlijk, 100% home made en vaak biologisch, als het beter smaakt. We hebben een smal assortiment, dat we heel dominant presenteren. Daar kiezen wij voor", aldus Prinsen.

Bron: Bakkerswereld via FoodHolland
Publicatiedatum: