Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nederland 'uitdagende markt'

EXKi maakt stap naar Amerika

Gemaks- en restaurantketen EXKi maakt volgend jaar de overstap naar Amerika. De Belgische formule, ook actief in Nederland, gaat in New York drie vestigingen openen verspreidt over 2013 en 2014.

Dat zegt medeoprichter en CEO Nicolas Steisel van EXKi tegenover Out.of.Home Shops en Levensmiddelenkrant. "We hebben de financiering rond voor drie filialen. We werken nu aan lokale leveranciers voor ons assortiment", aldus Steisel. Ruim twee jaar van onderzoek ging vooraf aan het maken van deze reuzenstap in de out-of-home markt. Na het openen van de drie winkels in New York blijft EXKi zich de louter richten op verdere expansie in deze wereldstad. "We mikken binnen de VS puur op New York, waar we in potentie zo'n dertig vestigingen zouden kunnen openen. Deze uitrol gaan we helemaal zelf begeleiden. We werken dus niet met een lokale master franchiser, zoals in sommige andere landen het geval is."

Nederland 'uitdagende markt'

EXKi is een zelfbedieningsformule waar snelheid, gemak, duurzaamheid en verantwoorde assortiment hoog in het vaandel staan. De keten bedient vanaf 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zowel to go-consumenten als gasten die in het restaurant willen zitten. De Belgische formule ging in 2001 van start in Brussel en expandeerde de afgelopen jaren al naar Frankrijk, Luxemburg, Italië en sinds zomer 2011 ook Nederland, in Den Haag. Steisel noemt de Nederlandse markt 'een uitdagende'. "De snelheid en duurzaamheid van het concept slaat erg goed aan bij de Nederlandse consument. De smaak van deze doelgroep is echter wat conservatiever vergeleken met de Belg en Fransman. Daarom hebben we wat aanpassingen in het assortiment gedaan."


EXKi Den Haag

Amsterdam

Als tweede vestigingsplaats ligt Amsterdam volgens Steisel zéér voor de hand, vanwege de vooruitstrevende mentaliteit die de stad kenmerkt. "Eigenlijk was Amsterdam zelfs de ideale locatie om in Nederland te starten", bekent hij. "Maar de mooie kans om in Den Haag te openen deed zich eerder voor. Het is aan de master franchisers voor Nederland, Servaas Vehmeijer en Joep van Haaften, om één voor één meer shops uit te rollen."

Bron: Out.of.Home Shops
Publicatiedatum: