"Omzetgroei tijdens recessie meer waard"
Italië: Almaverde Bio bundelt krachten in het buitenland
"Ondanks de crisis in de groenten- en fruitsector, waarvan ook bio de gevolgen merkte, zijn onze resultaten in het eerste semester goed. We hebben zelfs een verkoopstijging van twaalf procent mogen optekenen. En als je het mij vraagt is groeien tijdens een recessie zelfs meer waard", vertelt Renzo Piraccini, voorzitter van Almaverde Bio Consortium. Bevestiging voor deze tevredenheid is het aandeel van de organisatie in de omzet van 100 miljoen euro in het biologische segment: 30 procent hiervan is afkomstig van Almaverde Bio-producten.
"Op de internationale markten hebben we een omzetstijging kunnen noteren in gespecialiseerde winkels in Duitsland en Frankrijk. De volgende stap is de zoektocht naar nieuwe regionale distributeurs in die landen die in ons merk geloven. We willen niet alleen nieuwe handelsovereenkomsten sluiten, maar ook een minderheidsbelang verwerven in deze bedrijven."
Renzo Piraccini, voorzitter Almaverde Bio, en Paolo Pari, Almaverde Bio-directeur, tijdens SANA 2011 in Bologna.
Het strategische doel is duidelijk: het opbouwen van een distributienetwerk, gemaakt door bedrijven met een eigen bestuurlijke zelfstandigheid, maar geïdentificeerd met een merk, waarvan ze exclusieve distributeurs zijn.
Vanuit dit perspectief bevestigt Renzo Piraccini de geboorte van een nieuw bedrijf, 'Organic Alliance', om in het buitenland nieuwe samenwerkingen te ontwikkelen.
Voor meer informatie
Almaverde Bio Italia
Viale della Cooperazione, 400
47522 Cesena (FC) -Italy
Tel: +39 (0)547 414111
Fax: +39 (0)547 414166
[email protected]
www.almaverdebio.it