Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Duurzamer, met onder andere bio-fruit

Family stapt over op nieuwe formule

In alle Family-vestigingen wordt vanaf medio november de nieuwe formule ingevoerd. Hier werd al mee geƫxperimenteerd bij een pilot-vestiging, daar steeg de omzet in vergelijking met 2009 met veertig procent.

De naam Vitaria-Eeterij moet duidelijk maken dat het niet om een gewone cafetaria, fastservice- of petit-restaurant gaat. "De benaming vitaria roept associaties op met vitaliteit en vitamines", aldus een woordvoerder.

De pijlers van de nieuwe formule zijn vers, gezond en duurzaam. De zaak gaat op korte termijn het snack-assortiment verder uitbreiden met een biologische kroket.

Een ander speerpunt in het beleid van Family-nieuwe-stijl is duurzaamheid. Bij de selectie van de fabrikanten is kritisch gekeken naar de mate waarin deze duurzaam ondernemen. Zo verwerkt Family uitsluitend biologisch geteeld en dus onbespoten fruit.

Ook is gekozen voor plastic verpakkingsmaterialen omdat die per saldo het milieu minder belasten dan biologisch afbreekbare of recyclebare alternatieven. Overigens wordt het plastic verpakkingsmateriaal uitsluitend gebruikt voor afhaalbestellingen.

Bron: Horeca Entree

Publicatiedatum: