Communicatieprogramma 'Liefde voor lekker eten'

Klanten Eurest kunnen maximaal biologisch cateren

Eurest, onderdeel van Compass Group Nederland, heeft haar visie op duurzame voeding vertaald in het communicatieprogramma Liefde voor lekker eten. Met dit programma stimuleert Eurest nu, naast gezonde voeding, ook duurzame voeding. Hiermee geeft Eurest een antwoord op de groeiende vraag naar duurzaam en gezond.

De vier duurzaamheidscriteria van Agentschap NL zijn geïntegreerd in het programma: biologisch, fairtrade, authenticiteit en dierenwelzijn. Daarnaast blijft 'gezond' een onderdeel van het programma, dat vorig jaar door Eurest werd gelanceerd. In eerste instantie worden alleen biologisch en fairtrade toegevoegd aan de communicatie richting gasten.

Anabel Elices, manager communicatie van Eurest: "De trend van duurzame voeding zet onverminderd door. We merken in onze offerteaanvragen dat de behoefte naar biologisch en fairtrade, maar ook de vraag naar bijvoorbeeld een lokaal geteeld assortiment, toeneemt. Naast deze toenemende vraag, vinden wij het als organisatie belangrijk om ons bewust te zijn van de impact die onze bedrijfsvoering heeft op onze omgeving."

Maximaal biologisch cateren

Eurest voegt steeds meer biologische producten toe aan het assortiment en verwerkt deze in de menucycli. Zo is bijvoorbeeld suiker en een aantal broden dat gebruikt wordt in de recepturen standaard biologisch. Klanten van Eurest kunnen ook kiezen voor maximaal biologisch cateren. Er is dan sprake van een 100% biologische menucyclus.

Kijk op de website
voor meer informatie over Eurest.

Bron: Facility-info

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven