Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Veel interesse voor biologische soep van Unox

De biologische soepen van Unox vallen in de smaak bij de consument. Dat blijkt uit de rubriek Top of Flop van Tijdschrift voor Marketing, waarbij MarketResponse de interesse van consumenten voor het product onderzocht. Voor het onderzoek werden ruim 100 consumenten ondervraagd. Het betrof soepkopende consumenten.

Uit het onderzoek komt naar voren dat 81 procent van de respondenten soepkopers zijn, 55 procent Unox-soep koopt en eveneens 55 procent biologisch koopt. Van de soepkopers en Unox-soepkopers vindt 71 procent de biologische soepen van Unox aantrekkelijk. Van de biologische kopers is 67 procent die mening toegedaan. 53 procent van de soepkopers vindt de biologische soep van Unox relevant tegenover 51 procent van de Unox-kopers en 49 procent van de biologische kopers. 43 procent van de Unox-kopers heeft een koopintentie voor de Unox biologische soep. Bij de soepkopers is dat 38 procent en bij de biologische kopers 35 procent.

Dat toont aan dat Unox met de biologische soepen een goede stap heeft gezet, aangezien de koopintentie er zeker is. Toch is het niet gemakkelijk iedereen te overtuigen. De ene consument vindt biologisch toch te duur, terwijl de andere consument zweert bij eigengemaakte soep. Die groep is dan ook moeilijk over te halen.

Bron: RetailActueel, 15-07-10
Publicatiedatum: