
Abonneren
Vacatures
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
- Teeltspecialist
- Crop Manager Vollegrond Noord-Frankrijk
- Transportplanners Export
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
Veel interesse voor biologische soep van Unox
Uit het onderzoek komt naar voren dat 81 procent van de respondenten soepkopers zijn, 55 procent Unox-soep koopt en eveneens 55 procent biologisch koopt. Van de soepkopers en Unox-soepkopers vindt 71 procent de biologische soepen van Unox aantrekkelijk. Van de biologische kopers is 67 procent die mening toegedaan. 53 procent van de soepkopers vindt de biologische soep van Unox relevant tegenover 51 procent van de Unox-kopers en 49 procent van de biologische kopers. 43 procent van de Unox-kopers heeft een koopintentie voor de Unox biologische soep. Bij de soepkopers is dat 38 procent en bij de biologische kopers 35 procent.
Dat toont aan dat Unox met de biologische soepen een goede stap heeft gezet, aangezien de koopintentie er zeker is. Toch is het niet gemakkelijk iedereen te overtuigen. De ene consument vindt biologisch toch te duur, terwijl de andere consument zweert bij eigengemaakte soep. Die groep is dan ook moeilijk over te halen.
Bron: RetailActueel, 15-07-10
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-20 "Biologische vijgen hebben van begin af aan de belangstelling van onze klanten gewekt"
- 2023-03-17 "Macadamianoten van ruim 7.000 kleine bio-telers"
- 2023-03-17 Waarom biologisch? Vragen van telers en consumenten
- 2023-03-16 "SwingBio blijft aan terrein winnen op krimpende markt"
- 2023-03-16 Flinke prijsstijgingen bio-AGF in VS
- 2023-03-15 Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- 2023-03-15 Bio-vegan boer Joost van Strien in 5 Dagen op NPO Radio 1
- 2023-03-13 Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- 2023-03-13 Helft wereldbevolking kan leven van voedsel uit eigen land
- 2023-03-10 "Biologische aardappel tegen een betaalbare prijs"
- 2023-03-10 "Candine Bio eerste biologische appel op Marokkaanse markt"
- 2023-03-09 Hoe nieuwe veredelingstechnieken ten goede kunnen komen aan de biologische sector
- 2023-03-09 Duitse jongerenorganisaties pleiten voor ggo-vrije landbouw
- 2023-03-08 "In oktober introduceren we een nieuw halffabricaat van halve en blokjes Hokkaido-pompoen met schil"
- 2023-03-08 "Wij laten telers, importeurs en retailers het verschil maken"
- 2023-03-08 Bio-areaal in Bielefeld op 14,8%
- 2023-03-07 Zwitserse markt voor biologische champignons op koers
- 2023-03-06 "Hoe meer diversiteit, hoe beter, stabieler en makkelijker"
- 2023-03-06 Tijdelijke vrijstelling voor Curatio
- 2023-03-06 Uit de oude doos: Willem&Drees