Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Speciaal certificeringsprogramma van Skal

Horeca met biologische producten biedt veel kansen

Horeca die kiest voor biologische producten is koploper in de markt en kan dit daardoor als marketinginstrument gebruiken.

Dat zegt cuisinier Eric van Veluwen in een interview met Skal. Dat lanceerde begin dit jaar een speciaal certificeringsprogramma voor de horeca die een biologisch aanbod heeft.

Onderscheiden

Van Veluwen vindt deze certificering van biologische horeca belangrijk om zich te kunnen onderscheiden. "Niet alleen door te communiceren dat je biologisch bent maar ook door dat te laten waarborgen door een onafhankelijke partij. Daarvoor is certificering een betrouwbaar instrument."

Niet veel tijd

Volgens de ex-horecaondernemer en ex-kok neemt het laten certificeren van het bedrijf niet veeel tijd in beslag. "In principe is het niet veel werk, als je het administratiesysteem maar goed op orde hebt. Dat vergt misschien even wat moeite maar heb je het eenmaal, dan is het reuze gemakkelijk en kun je je echt concentreren op jouw mooie horecaproduct."

Gemiste kans

Wel loopt Van Veluwen nog op tegen het gegeven dat de producten van niet-gecertificeerde leveranciers niet meetellen voor het aankooppercentage (dat nodig is voor de certificering van Skal). "Daarmee loop je een enorme kans mis en dat is jammer. Ik heb begrepen dat Skal nog meer actie gaat ondernemen om niet-geregistreerde leveranciers zich alsnog te laten registreren en certificeren."

Draagvlak

Verder adviseert hij ieder horecabedrijf een systeem te hanteren dat de inkoop vergemakkelijkt. "Zorg ook voor draagvlak binnen het horecabedrijf en communiceer duidelijk dat je hiervoor kiest. En doe het zo dat de gast er geen hinder van ondervindt, maar slechts de meerwaarde er van ziet."

Bron: Horeca Entree, 22-06-10
Publicatiedatum: