Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Yoni wil verder opschalen in Nederland en Europa

"Als vrouwen het eenmaal geprobeerd hebben, zijn ze om"

Tholen - De laatste tijd is menstruatieondergoed duidelijk in opkomst. Ook Yoni heeft een eigen lijn ontwikkeld en wil deze Period Proof Underwear-lijn graag nog verder uit gaan breiden. Zoals we gewend zijn van Yoni zijn de producten gemaakt van biologisch katoen (en in dit geval 4% elastaan). "We merken dat het ook in Nederland steeds meer gebruikt wordt en breder verkrijgbaar is", vertelt Mariah Mansvelt Beck, oprichter van Yoni. 

Het gaat om gewone broekjes, maar bij het kruis zit een speciaal laagje van absorberend materiaal dat doorlekken tegengaat. "De absorberende laag in ons broekje is heel dun, waardoor het erg comfortabel draagt. We zijn vooral ook heel blij met het mooie design en de pasvorm. Voor ons is het belangrijk dat vrouwen zich ook tijdens menstruatie zichzelf en comfortabel voelen vandaar dat er verschillende stijlen in de planning staan."

Ze geeft aan dat het ondergoed van Yoni net zo veel kan absorberen als drie medium tampons of maandverbanden. "Hierdoor kan je het een hele dag of nacht dragen. Daarna gaat het broekje in de was. Het scheelt dus flink wat afval. We merken dat vrouwen er eerst even aan moeten wennen, maar als ze het eenmaal geprobeerd hebben, zijn ze om. Mensen zijn enthousiast. Ze kopen er vaak eerst eentje en daarna volgt een nieuwe bestelling, zodat ze het gedurende de volledige menstruatieweek kunnen gebruiken. Eerste keer gebruikers adviseren we vaak om het 's nachts uit te proberen in plaats van maandverband om te testen en er aan te wennen."

Groeiende vraag - grootse plannen
Nu het bewustzijn over menstruatie en gezondheid de laatste jaren enorm toegenomen is, wil Yoni beantwoorden aan die groeiende vraag. Daarom zijn ze een campagne bij Oneplanetcrowd gestart. Yoni heeft plannen om in Nederland op te schalen. De merkbekendheid moet van 31% naar 60% vergroot worden en ze willen het marktaandeel verviervoudigen.

Verder wil Yoni het grootste bio- en innovatieve fem care merk in Europa worden. Na de Benelux, het Verenigd Koninkrijk en Spanje richt het merk zich voor de distributie ook op Duitsland en Frankrijk." En er liggen plannen om Yoni's online business op te bouwen. Daarnaast zal er budget vrijgemaakt worden voor productontwikkeling en innovatie. Zo is Yoni bijvoorbeeld deze zomer samen met onder andere de Vrije Universiteit van Amsterdam gestart met een onderzoek om een product te ontwikkelen dat het vaginale microbioom zal ondersteunen. Tevens willen ze haar Period Proof Underwear-lijn verder uitbreiden en is het merk bezig om Pee Proof Underwear te ontwikkelen.

Voor meer informatie:
Mariah Mansvelt Beck
Yoni
06 24866520
info@yoni.care 
www.yoni.care