Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Hopen boeren aan te moedigen om voor biologische katoenteelt te gaan"

Bestseller merken gaan voor 'Cotton made in Africa's' bio-katoen

De kledingmerken Name It en Selected van de Deense retailer Bestseller zijn de eersten die Cotton made in Africa's (CmiA) bio-katoen adopteren. Dit toont aan dat het bedrijf voortdurend bezig is om de acceptatie van meer duurzame materialen te vergroten.

Vorige maand beloofde Besteller al om boeren te gaan ondersteunen die biologisch willen gaan telen. Dit met een nieuwe toezegging om 'in-conversion' katoen in het portfolio op te nemen. Dit project, in samenwerking met CmiA, wil hierop voortbouwen, waarbij Joan Søndergaard Nielsen, manager sourcing en duurzaamheid van Name It's, zegt: "Hopelijk kan de betrokkenheid bij meer biologische 'direct-to-farm' projecten boeren aanmoedigen om te gaan voor biologische katoenteelt."

Bron: Ecotextile News

Publicatiedatum: